Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Milyarlarla ifade edilen banka masraflarından pay almak için organize olan
dolandırıcı şebekeleri, 'hukuk merkezi' veya
'tüketici merkezi' adı altında tüketicileri doğrudan aramaktadır ya da mesaj göndermektedir" dedi. Tüketicileri, telefon veya mesaj yoluyla '
dosya masraflarını tahsil edecekleri'ni söyleyen dolandırıcılara karşı uyaran
Yılmaz, şöyle konuştu: "Tüketicilerin cep telefonlarına 'Dosya masraflarınızı aldınız mı? 30 günde paralarınızı geri alıyoruz. Sizin adınıza işlemlerinizi biz yürütüyoruz' şeklinde mesaj gönderilmekte veya tüketici aranarak aldatılmaktadır. Dosya masraflarına ilişkin tüketici adreslerine gönderilen
4-5 dilekçe örneği için tüketiciden
50-180 lira ücret almaktadırlar. Bu konudaki bilgi eksikliği nedeniyle tüketici istismar edilmektedir."