Müşteri bir tık ötede

Türk ekonomisinin bel kemiği KOBİ'ler artık elektronik ticaretle de dünyaya açılmaya başladı. Birçok KOBİ, teknolojinin nimetleriyle yeni pazarlar ve müşteriler buluyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 06 Ağustos 2013 Güncelleme 06 Ağustos 2013, 03:25
Müşteri bir tık ötede

İÇİNDEKİLER

Gelişen teknoloji, insanların hayatını etkilediği kadar, firmaların da geleceğine yön veriyor. Gelişmeleri ve teknolojiyi iyi kullanan firmalar büyürken; geleneksel yöntemlerden vazgeçmeyenler ise sorunlar yaşıyor. Türk ekonomisinin bel kemiği olan KOBİ'ler de teknoloji sayesinde e-ticaret ile hem dünyaya açılıyor hem de büyümelerini sürdürüyor.

ALICI BİLGİSAYARDA
e-ticaret gerek dünyada gerekse Türkiye'de her geçen yıl büyüyor. Bu yıl tüm dünyada e-ticaret yoluyla yapılan satışlar 1 trilyon doları aşacak. Avrupa'da e-ticaret satışlarının 2015'te 133 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye'de ise bu yılın Ocak Şubat döneminde e-ticaret, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19.5 arttı. Son dönemde yeni pazarlar bulmak için ülke ülke gezmenin yerini artık interneti kullanmak ve e-ticaret sistemini geliştirmek almaya başladı. Hem daha az masraflı hem de daha etkin olan internet, KOBİ'lerimizin ihracat rakamlarının artmasına yol açıyor.

B2B İLE YENİ MÜŞTERİ
e-ticaret, kapsam olarak 2 farklı alanda yapılıyor. B2B (business to businessfirmadan firmaya e-ticaret) ve B2C (business to customerfirmadan müşteriye e-ticaret) olarak ayrılan iki yöntem de KOBİ'lerin olumlu gelişimini etkiliyor. Özellikle B2B sistemine dahil olan KOBİ'ler, yeni pazarlara ulaşıyor. Bunun için kurulmuş uluslararası siteler bulunuyor. Buralar vasıtasıyla yepyeni müşteriler bulunuyor.

SİSTEM NASIL İŞLİYOR
B2B sitelerinde ürünler online kataloglar şeklinde sergileniyor. Satmak istediğiniz ürünü belirli bir yerde ilan ediyorsunuz. Kullanıcılar ürününüzü görüyor. Ardından sizinle direkt temasa geçiyor. Burada hakkınızdaki tanıtım yazısı önemli.

B2B SİTESİNİ DİKKATLİ SEÇİN
Katılacağınız siteyi seçmeden önce şu soruların cevaplarını bulmanız önemli:
* B2B sitesi, şirketinizin hedef kitlesi ile uyumlu mu?
* Bu site hedeflediniz pazarda yeteri kadar tanınıyor mu?
* Sitenin sahibi olan şirket kendisi hakkında detaylı bilgi veriyor mu?
* Üyelere sunulan hizmetler detaylı şekilde aktarılıyor mu?
* Firmalar arası mesaj iletimi ya da benzeri iletişim kanalları kullandırılıyor mu?
* Sitede sunulan hizmetlere 24 saat boyunca ulaşılabiliyor mu?