Defolu indirim!

İstanbul Shopping Fest'teki indirim hüsranını TAKVİM yazdı, bazı markaların foyasını ortaya çıkardı... İndirime aldanıp alışverişe koşan tüketiciler defolu ürün şoku yaşadı!

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 16 Haziran 2012 Güncelleme 16 Haziran 2012, 02:03
Defolu indirim!

İÇİNDEKİLER

Alışveriş festivali İstanbul Shopping Fest, bazı firmaların tüketiciyi kandırma çabaları yüzünden yine tüketicinin tepkisini çekiyor. İyi niyetle başlatılan organizasyon bazı çürük elmalar yüzünden amacına ulaşamıyor. TAKVİM'in dün festivale ilişkin yaptığı 'indirim hüsranı' haberi büyük yankı uyandırdı. Gazetemizi arayan yüzlerce vatandaş mağazalarda defolu ve ikinci kalite ürünlerin indirim adı altında satıldığını ihbar etti. Yüzde 50'ye varan indirim duyurusuyla 9 Haziran'da başlayan Shopping Fest'in heyecanına kapılan tüketiciler, gittikleri mağazalarda büyük hayal kırıklığı yaşadı. İddia edildiği oranlarda indirim yapılmadığını gören tüketiciler, indirimli ürünlerin de defolu çıkması üzerine adeta şok oldu.

PAZARDA DAHA UCUZ!
Vitrinlerini indirim yazılarıyla süsleyen mağazalarda aradıkları hiçbir şeyi bulamadıklarını, üstüne üstlük buldukları ürünlerin de hatalı-bozuk çıktığını belirten tüketiciler, "Söylendiği gibi yüzde 50 indirime rastlamadık. İndirimli denilen ürünler de defoluydu. Ucuz diye defolu mal alacak değiliz. Pazarlarda bile daha kaliteli ürünler satılıyor. Üstelik de mağaza fiyatının çok altına. İstanbul Shopping Fest'i düzenleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) yetkilileri organizasyonu adeta baltalayan bu uygulamaları denetlemeliler" dediler.

ŞİKAYET YAĞIYOR
Böyle organizasyonlarda verilen sözlerin yerine getirilmemesinin, firmalara duydukları güveni sarstığını anlatan tüketicilerin şikayetleri saymakla bitmiyor.
İşte 'indirim' sözüne güvenen tüketicilerin şikayetlerinden bazıları:
* Fiyatlar önce artırılıp, sonra indirim yapılmış gibi gösteriliyor.
* İndirim etiketi yapıştırılmış ürünlerin çoğu defolu ya da kalitesiz.
* Vitrinlerde yazıldığı oranda indirim yapılmıyor, veya bir iki ürünle sınırlı.
*
Bazı mağazalar indirim için şart koşuyor. 'Bir alana ikincisi yarı fiyatına' ya da '3 ürün alana yüzde 25 indirim' gibi...
* Birçok mağazada sanki sözleşilmiş gibi hep aynı tarz ürünler satılıyor.
*
Ellerinde kalan malları eritmek için raflara koymuşlar.
* Ürün çeşitliliği yok denecek kadar az.
*
Markaların çoğu yeni sezon ürünlerini festival sonrasına saklamış gibi...
* Mağazalarda indirimsiz alınacak ürün bile bulamıyoruz.

'ESKi MALLARI SATIYORLAR'
Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Nagihan Uluca, İstanbul ve Ankara'da başlayan Shopping Fest rüzgarının tüketiciyi yanılttığını öne sürdü. Shopping Fest'te, depolarda elde kalmış eski malların, indirim adı altında tüketiciye satıldığını belirten Uluca, fiyatların indirim yapılıyormuş gibi aslı olmayan oranlarda düşürüldüğünü kaydetti. Uluca şöyle konuştu: "Fiyatları önce artırıyorlar sonra bunun üzerinde indirim gösteriyorlar. Bunlar, fiyatları bilen tüketicilerin dikkatinden kaçmıyor ve bize şikayet yağıyor. Bu festivallere aldanan, tatlı tatlı kredi kartıyla alışveriş yapan ve bilinçsizce borçlanan tüketici aylarca borç ödeyecek."