Yeni rotası Avustralya

Faaliyet alanını genişletmek isteyen Arçelik, Güney Afrika merkezli Defy'yi aldıktan sonra rotayı Avustralya'ya çevirdi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 05 Eylül 2011 Güncelleme 05 Eylül 2011, 00:00
Yeni rotası Avustralya

İÇİNDEKİLER

Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen, dünyanın önde gelen tüketici elektroniği ve beyaz eşya fuarı IFA'da Türk rüzgarı esiyor. Türkiye'den 20 markanın açtığı standlar dolup taşıyor. Beko ve Grundig markalarıyla IFA'ya katılan Arçelik, 3 bin 200 metrekarelik standında adeta gövde gösterisi yapıyor. Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Beko'nun pazar payına göre Avrupa'nın en büyük üçüncü markası haline geldiğini, 2011'in ilk 6 ayında Batı Avrupa'da pazar payını en çok artıran marka olduğunu söyledi.

YENİ KITAYA AÇILIYOR
Karabük, "Yurt dışı satışlarımızın en büyük kısmını uluslararası ana markamız Beko'yla yapıyoruz. Arçelik'in 2010'da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51'i uluslararası pazardan geliyor" dedi. Şu an 100'den fazla ülkede faaliyet gösterdiklerini belirten Karabük, şunları kaydetti: "Bu faaliyet alanını genişletmek istiyoruz. Güney Afrika'da Defy'yi aldıktan sonra şimdi radarımızda Güneydoğu Asya ve Avustralya var. Yeni pazarlarda yer almanın doğru modeli neyse onun peşinde oluruz. Bu, üretim ya da tesis satın alma şeklinde olabilir. Dünyanın her yerine Beko markasını açacağız." Arçelik, Avustralya kıtası için ilk adımı geçen ay attı. Yeni Zelanda merkezli beyaz eşya üreticisi Fisher&Paykel'i satın almak istemiş ancak anlaşamamıştı. Bunun üzerine firmanın üst düzey ismini Avustralya operasyonunun başına geçirdi.