Likidite ve nakit yönetiminde optimum dengeyi tutturabilmek için, bilginin zamanında ve doğru bir şekilde işlenebilmesi gerekmektedir. Bilgi geçen yüzyılda önemliydi, ancak günümüz dijital çağında artık sadece bilgi değil, onu hızlı ve doğru analiz edebilmek çok önemli. Üretim miktarını ve malın fiyatını artık eskisinden daha çok müşteriler belirliyor. CRM (Müşteri İlişki Yönetim) Sistemleri işletmeler için en az muhasebe ve finans sistemleri kadar önem arz ediyor. Müşteri sesini dinlemek artık sadece bir pazarlama fonksiyonu değil, çalışma sermayesi ihtiyacını doğru belirlemek, likidite ve nakit yönetimini daha etkin yönetebilmek için gerekiyor.
Bu noktada KOBİ'lerin finansal hizmet ve ürünleri doğru kullanımı, doğru enstrümanları doğru vadeler için kullanmaları önemli oluyor. Nakit Yönetimi ürünlerinin etkin kullanımı bu anlamda ön plana çıkıyor. Önümüzdeki hafta, daha detaylı olarak nakit yönetimi ürünlerine ve kullanım faydalarına değinmek üzere bereketli siftahı bol günler dileğiyle.
Dr. Cüneyt Dirican