Kazada asli ve tek kusurlunun otobüs şoförü olduğu, şoför haricinde kusuru gösterilecek kimse bulunmadığı belirtildi. Savcının mütalaasında, 20 yıldır şoförlük yapan Baki Tatlı'nın, tecrübesine ve deneyimine güvenerek halk otobüsü ile seyir halindeyken cep telefonuyla uğraştığı, gitmesi gereken hızın iki kat üstünde seyrettiği vurgulandı.
SORUMLULUĞU BİLMELİYDİ
Sanığın, halk otobüsü şoförü olarak birçok insanın hayatını ilgilendiren kamusal nitelikteki şehir içi ulaşımda görev yaptığı, yüklendiği işin ağır sorumluluklarını bilmesi ve sorumluluklarının sonuçlarını öngörmesi gerektiği kaydedildi.
Cumhuriyet savcısı, tespit ve değerlendirmelerinin ardından sanığın "bilinçli taksirle bir kişinin ölümüne, bir kişinin yaralanmasına sebep olmak" suçundan 3 yıldan 22,5 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılmasını talep etti.
"BİR ANLIK HATA" SAVUNMASI
Sanık Baki Tatlı ise 20 yıllık şoför olduğunu tekrar ederek, "Olay bir anlık hatam sonucu gerçekleşti. Ben de istemezdim böyle olmasını" dedi.
Mahkeme heyeti, Tatlı'nın tutukluluk halinin devamına karar verip, sanığın son savunmasını hazırlaması için duruşmayı iki ay sonraya erteledi.