KAPTAN KOLTUĞUNA OTURMUŞ
Raporda bir dikkat çekici bir husus daha vardı. O da helikopterlerde sağ koltukta kaptanın oturması gerekirken, Halil İbrahim Ünver'in oturduğu ve geçerlilik süresi dolmuş Hususi Pilot Lisans PPL (H) sahibi olduğuydu. Ünver'in emniyet kemerini takmadığı, muhtemelen kumandaların da Ünver'de olduğunun tespit edildiği kaydedildi.
"İNSAN FAKTÖRÜ KAZA NEDENİ"
Meteorolojik bulguların da değerlendirildiği raporda, herhangi bir yıldırım çarpması meydana gelmediğinin görüldüğü ancak pilot ile yapılan karşılıklı görüşmeye göre görüşün düşük olduğu belirtildi. "İnsan faktörüne bağlı olarak kazanın meydana geldiği, meteorolojik faktörlerin kaza oluşumuna yan faktör olduğu düşünülmektedir" denildi.
"BASKI OLUŞTURMAMALI"
Söz konusu raporda bu tür kazaların yaşanmaması için önleyici tedbirlerin alınması amacıyla Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne de tavsiyelerde bulunuldu. Hava aracı sahibinin pilot lisansına sahip olması halinde, uçuşa müdahale etmemesi gerektiği önerilirken, kaptan koltuğuna oturmaması ve sorumlu kaptan üzerinde baskı oluşmaması için gerekli idari tedbirlerle birlikte, pilotlarda farkındalığın artırılması için girişimlerde bulunulması mütalaa edildi.
"KARARI SADECE PİLOTA BIRAKMA"
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yani sıra Ünver Hava Yolları A.Ş'ye de tavsiyelerde bulunulan raporda, meteorolojik şartların çok kritik olduğu durumlarda uçuşun yapılıp yapılmama kararının sadece pilota bırakılmaması gerektiği vurgulandı. Sadece kalkılan bölgenin değil, yol boyu gidilecek bölgelerin meteorolojik durumlarının daha da dikkatli incelenerek risk alınmaması yönünde yöntem geliştirilmesi gerektiğinin altını çizildi.