Adana'da akrep yiyen sarı kız örümceğini öldürmeyen köylüler: İnsanlara zarar verdiğini duymadım
Adanalı köylüler sarı kız örümceğinin insana zarar vermediğini belirtiyor. Türkiye’de ağırlıklı olarak Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da görülen ve halk arasında etle beslendiği için zehirli olduğu iddia edilen sarı kız örümceğine Feke ilçesinde de rastlanıyor.
Giriş Tarihi:
İlçeye bağlı Gaffaruşağı Mahallesi'nde büyüklüğü ile görenleri ürperten örümcek hızı ile de şaşkına çeviriyor. Böcek, akrep, fare, kurbağa ile beslenen sarı kız, yaz aylarında daha çok akşamları avlanıyor.
Evlerinde sık sık sarı kıza rastladıklarını belirten Sevda Ersin, yörede dana böğürten olarak da bilinen sarı kızın insanlara zarar verdiğini duymadıklarını söyledi.
