Spor Bakanı Muharrem Kasapoğlu'ndan UFEF'te önemli açıklamalar: Elimizi taşın altına koyduk

Son dakika haberine göre Turkuvaz Medya tarafından düzenlenen Uluslararası Futbol Ekonomi Forumu'na katılan Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu önemli değerlendirmelerde bulundu. Kasapoğlu, "Altyapı ve tesisleşme anlamında her zaman elimizi taşın altına koyduk" dedi.

Giriş Tarihi 27 Ekim 2021, 11:37 Güncelleme 27 Ekim 2021, 14:05
Spor Bakanı Muharrem Kasapoğlu’ndan UFEF’te önemli açıklamalar: Elimizi taşın altına koyduk

İÇİNDEKİLER

T.C. Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu, hedeflerinin Türk futbolunu tüm parametreleriyle zirveye taşımak olduğunu söyledi. Türkiye'nin en çok okunan spor gazetesi Fotomaç'ın gerçekleştirdiği "Süper Lig'in En İyileri Ödül töreni" öncesinde konuşan Bakanı Kasapoğlu, "Hep birlikte bir ekosistemin paydaşıyız, federasyon, kulüpler, medya, sponsorlar ve en büyük gücümüz olan taraftarlarla elele vermek, ortak akılcı hareketlerle hayalimizi gerçeğe dönüştürmek zorundayız. Dünyada sporun yükselen trendini iyi analiz edip günlük aksiyonlar yerine orta uzun dönem stratejilere odaklanmalıyız. Sürdürülebilir futbol iklimini daimi kılmak, üzerimize düşen sorumlulukları hep birlikte yerine getirmek zorundayız. Hedefimizin, hayallerimizin ve hassasiyetlerimizin aynı olduğunu düşünüyorum. Hepimiz Türk spor ve futbolunun hak ettiği yerlere gelmesi için aklımızı gönlümüzü tüm imkanlarımızı ortaya koyarak var gücümüzle çalışıyoruz" dedi.

Bakan Kasapoğlu pandeminin son 2 yıldır tüm sektörlere olduğu gibi futbol endüstrisine de çok olumsuz etkileri bulunduğunu söyleyerek şöyle konuştu: "Spor tabii ki bu süreçlerden en ciddi etkilenenlerin başında geliyor. 2020 yılı içinde dünyanın en önemli organizasyonları düzenlenemedi. Ertelenen futbol şampiyonası kısıtlı seyirciyle gerçekleştirildi, Tokyo Olimpiyatları çok sıkı tedbirler altında seyircisiz organize edildi. Bizler Türkiye'de bireysel ve takım sporlarında tamamıyla seyircisiz müsabakalarına şahit olduk. En popüler futbol branşı da seyircisiz oynandı."

Etki alanına bakınca futbolun dünya tarihinde en geniş sınırlara ulaşmış bir olgu olduğunu ifade eden Kasapoğlu, "Çağımızın en küresel, en popüler sporu futbol. BM'nin 193 üyesi varken FİFA'nın 207 üyesi var. Ekonomik anlamda dünyanın en büyük liglerinin ve kulüplerinin taraftarlarının çoğu kendi ülkelerinin dışında bulunuyor. Barcelona'nın 1.300 taraftar oluşumunun 800'ü İspanya dışında. Premier lig maçını, dünyanın tüm coğrafyaları aynı anda izliyor" dedi.

FUTBOL ENDÜSTRİSİ KÜRESEL ÇAPTA DARALDI
Küresel anlamda futbol endüstrisi pandeminin etkisiyle 2018 yılındaki seviyelerine gerilediğini belirten Kasapoğlu, kulüplerin toplam değerinin 2021 yılında ilk kez yüzde 15'e düştüğünü ve 1 yıl önce 32 Avrupa kulübü arasında 20 karlı kulüp varken, bu yıl 7 kulübün kar açıkladığına işaret etti. Dünyanın en karlı ligleri sıralamasında Premier Lig'in diğer branşlarla karşılaştırıldığında 5'inci, İspanyol La Liga'nın 8'inci İtalya Seri A ve Fransa Lig 1'in 10'uncu sırada olduğunu kaydetti. İlk üçte Amerikan futbol, beyzbol ve basketbol liglerinin bulunduğunu, dördüncünün ise Hindistan kriket ligi olduğunu kaydeden Kasapoğlu, Amerikan futbol liginin değerinin ise Premier Lig'in 3 katı olduğunu belirtti.

GENÇLER TARAFTAR OLMAKTAN UZAKLAŞTI
Tüm verilere bakıldığında futbol endüstrisinde küresel bir daralmanın yaşandığını vurgulayan Kasapoğlu şöyle devam etti: "Bu durumu pandemi süreci içinde olmakla açıklayabiliriz. Lakin küresel daralmanın bir diğer nedenine dikkat çekmek isterim. Yapılan araştırmalarda dünyadaki tüm spor kulüpleri baz alındığında bugün ve gelecekte karşılaşılabilecek en büyük sorunlardan birinin gençlerin kendilerini taraftar olarak nitelendirmiyor oluşudur. Bu durum spor liglerinin ciddi anlamda izlenme oranlarının düşüşünü bizlere gösteriyor. Güncel raporlarda gençlerin yüzde 40'ının hiçbir spor müsabakası izlemediğini gösteriyor. Dünya genelinde spora ve müsabakalara erişim gerçeğinin rakamı, arka planda etkili olsak da tüm spor liglerinin geleceği açısından çok anlamlı veri. Bilimsel verilerin ışığında kulüplerimizin ve Süper Lig'imizin gençlere yönelik olarak stratejik projeler hayata geçirmesi gerekiyor. Bununla birlikte Süper Lig imaj anlamında yönetime, markalaşmaya, tanıtıma önem vermeli. Tüm paydaşlar olarak bu çabayı eşgüdümle önemli bir plan olarak gündemde tutmalıyız."

Kasapoğlu, kulüplerin yönetimsel ve finansal istikrarının çok kritik bir konu olduğunu dile getirerek birlikte sportif mücadele ekseninden çıkmadan finansal ve yönetsel çabalarını artırması gerektiğini vurguladı.

YETİŞTİRİYORUZ AMA FORMA VERMİYORUZ
Sporcu yetiştirme ve sürdürülebilirliğin sportif yatırımlarda, finansal konularda ve oynanan oyunlarda en önemli kavramlardan biri olduğunu söyleyen Kasapoğlu, dünyada kulüplerin özkaynaklarına döndüğünü ve sporcu yetiştirme refleksinin pandemiyle birlikte arttığını kaydetti. Türkiye'nin altyapıdan yetişen sporculara forma vermede dünyada alt sıralarda yer aldığını söyleyen Kasapoğlu, "Bizde yanlış anlayış vardı. Futbol liglerimiz, kulüplerimiz burası yarışmacı seviye yetiştirici değil diyerek özkaynak sistemine sırtlarını dönmüşlerdi. Bugün ise anlayışın büyük ölçüde değiştiğine şahit oluyorum. Ancak yeterli düzeyde değil. Yetiştirmek önemli konu bir o kadar da önemli olan onlara forma vermek ve maalesef süper ligimiz bu süreçte kendi altyapısından gelen sporculara en az forma veren liglerden biri. Danimarka yüzde 26,6 oran ile birinci sıradayken, bizim oranımız yüzde 4,4" dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

DÜNYADAKİ TRENDİ İYİ ANALİZ ETMELİYİZ
Gençlerin futbolda ve diğer branşlarda yetkinliğinin geliştirilmesi ve dünya çapında başarılara imza atmasının önemini vurgulayan Kasapoğlu, Türkiye'de yetişen ve dünyanın bilinir kulüplerine giden gençlerin ülkeleri ve kulüpleri için olağanüstü bir katma değer ortaya koyduğuna dikkat çekti. Kasapoğlu, "Ülke olarak değerlerimizi, marka sporcularımızın yeteneklerini artırmak elimizde. Genç nüfusta Avrupa'da birinciyiz. Biz de devlet olarak tesisleşme ve altyapı olarak elimizden geleni yapıyoruz. Tüm bu sağladığımız imkanlarla sporda iddiamızı, amacımızı ortaya koyuyoruz. Türk futbolunu tüm parametreleriyle zirveye taşımak hedefimiz. Hep birlikte bir ekosistemin paydaşıyız, federasyon, kulüpler, medya, sponsorlar ve en büyük gücümüz olan taraftarlarla elle vermek, ortak akılcı hareketlerle hayalimizi gerçeğe dönüştürmek zorundayız. Dünyada sporun yükselen trendini iyi analiz edip günlük aksiyonlar yerine, orta ve uzun dönem stratejilere odaklanmalıyız. Sürdürülebilir futbol iklimini daimi kılmak, üzerimize düşen sorumlulukları hep birlikte yerine getirmek zorundayız. Hedefimizin hayallerimizin ve hassasiyetlerimizin aynı olduğunu düşünüyorum. Hepimiz Türk spor ve futbolunun hak ettiği yerlere gelmesi için aklımızı gönlümüzü tüm imkanlarımızı ortaya koyarak var gücümüzle çalışıyoruz" dedi.

Turkuvaz Dergi Grubu Genel Müdürü ve Yazılı Medya İcra Kurulu Üyesi Yasemin Gebeş, Türkiye'nin en üst seviye futbol ligi olan "Süper Lig'in En İyileri Ödül Töreni"nin açılışında konuştu. Süper ligin en başarılı sporcularını ağırlayıp ve ödüllendirdiklerini hatırlatan Gebeş, bu yılki ödül töreninin sadece Süper Lig'in En İyileri ile kısıtlı kalmadığını ve olimpiyatlarda bizi çok gururlandıran ve başarılarımızın baş tacı iki sporcunun da ödüllendirildiğini dile getirdi. Gebeş, "Ülkemiz bu yıl, 17 yıl aradan sonra olimpiyat oyunlarında birden fazla altın madalya kazanmayı başardı. Okçulukta Mete Gazoz ve boksta Busenaz Sürmeneli'nin elde ettiği altın madalyalar hepimizin gururu oldu. Her ikisine de teşekkür ediyoruz" diye konuştu.

Gebeş, sporu kendisine hayat amacı edinmiş tüm gençlerimizi, sporcularımızı gıpta ile izlediklerini ve onlarla gurur duyduklarını belirterek, şunları söyledi: "Spor; fiziki zindelik ve sağlığın yanında; disiplinli çalışmayı, kendine inanmayı, dürüst ve adil bir şekilde mücadele etmeyi, rakibe saygı duymayı, kazanmayı ve kaybetmeyi sportmence kabullenmeyi öğretiyor; doğru çözümler üretebilen yaratıcı, adil, dürüst, mutlu, zihnen sağlıklı bireyler olmayı sağlıyor. Topluma olumlu yönde katkıları yadsınmayacak kadar önemli olan sporcularımızı korumayı, kollamayı görev biliyoruz."

GÜÇLÜ SPONSOR DESTEĞİ
Uluslararası Futbol Ekonomi Forumu (UFEF) ve Süper Lig'in En İyileri Ödül Töreni, Spor Toto, Bitexen, İddaa, Turkcell, Turkish Airlines ve Ziraat Bankası, Türkiye Futbol Federasyonu, Koza Altın İşletmeleri, Pierre Cardin, U.S. Polo ASSN ve Cacharel sponsorluğunda gerçekleşti.