Bugünkü
Takvim

la ödem atın

Karpuzla ödem atın
Hareketsizlik ve tüketilen besinler, vücutta ödeme neden oluyor. Yüksek sodyum ve şeker tüketimi, hormonal değişiklikler de ödem riskini artırıyor. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, artrit, böbrek hastalığı, kalp ve akciğer hastalığının da ödeme neden olacağını belirtiyor. Ödem konusunda yapılabilecekleri sıralıyor:

Günde 8-10 bardak su için.
Fast food ve konserve yemeyin.
Makarna, beyaz ekmek ve şekerli işlenmiş besinlerden uzak durun.
Haftanın 5 günü egzersiz veya yürüyüş yapın.
Ananas, kızılcık, armut ve tüketin.
Enginar, salatalık, soğan ve sarımsak, kükürt ve silisyumdan zengindirler. Bu maddeler böbrek taşlarının önlenmesine fayda sağlar ve sindirime yardımcı olurlar.
Yaban mersini, kiraz, domates, kabak, dolmalık biber gibi antioksidan zengini besinler yiyin.
Maydanoz ve rezene tüketin.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.