NASA'dan çılgın keşif! İnsanlık tarihinde bir ilk yaşanıyor! Herkes Mars zannediyordu ama...

Uzayın derinliklerinde gerçekleşen son keşif, bilim dünyasında büyük bir heyecan yarattı. James Webb Uzay Teleskobu, "yaşanabilir" olarak sınıflandırılan K2-18b adlı ötegezegende çarpıcı bulgulara ulaştı. Bu keşif, gezegenin yaşanabilirlik potansiyelini artırarak evrende yaşam arayışına yeni bir yön verebilir.

Giriş Tarihi 14 Eylül 2023, 10:06 Güncelleme 14 Eylül 2023, 10:06
NASA’dan çılgın keşif! İnsanlık tarihinde bir ilk yaşanıyor! Herkes Mars zannediyordu ama...

James Webb Uzay Teleskobu'nun son keşfi, bilim dünyasını büyüledi. K2-18b adlı ötegezegende karbondioksit ve metanın varlığı, yaşamın izlerini taşıyabileceğine dair umutları artırdı. Bu uzak dünya, evrende yaşamın nerede bulunabileceği sorusunu daha da çekici hale getirdi. Bu keşif, insanlığın evreni keşfetme yolculuğunda yeni bir dönüm noktası haline gelebilir. İşte keşfedien gezegenin özellikleri...

🌑 YAŞANABİLİR GEZEGEN BULUNDU

K2-18b, yaklaşık 120 ışıkyılı uzaklıkta bulunan ve önceki gözlemlerle "yaşanabilir gezegen" olarak adlandırılan bir ötegezegendi. Ancak son James Webb Uzay Teleskobu verileri, bu gezegen hakkında daha fazla bilgi sunuyor. Teleskop, K2-18b'nin atmosferinde karbondioksit ve karbon içeren metan gazı tespit etti.

🌍 DÜNYAYA OLDUKÇA BENZİYOR

Bu tespitler, uzmanlar arasında K2-18b'nin dev bir okyanusa sahip olabileceği teorisini güçlendirdi. Eğer bu varsayım doğruysa, K2-18b Dünya'ya oldukça benzeyen bir gezegen olarak kabul edilebilir.

💨 SADECE METAN VE KARBONDİOKSİTLE SINIRLI DEĞİL

James Webb Uzay Teleskobu'nun keşifleri sadece karbondioksit ve metanla sınırlı değil. Teleskop ayrıca ötegezegende dimetil sülfit bileşeni olabileceği izlenimini bıraktı. Ancak bu bulgu henüz doğrulanmış değil.

Eğer dimetil sülfit bulunursa, bu, K2-18b'de yaşam olabileceği ihtimalini artırabilir, çünkü Dünya'da bu bileşen fitoplanktonlardan yayılır.

💥 OKYANUS AŞIRI SICAK OLABİLİR

Ancak, K2-18b'nin tam olarak yaşanabilir bir gezegen olup olmadığı hala bir muamma. NASA, bu ötegezegende bulunan okyanusların aşırı sıcak olabileceği ihtimalini değerlendiriyor ve daha fazla araştırma yapılmasının gerekliliğini vurguluyor.