Ankara'da trafik çilesi yaşanmaz hale getirdi! CHP'li Yavaş’ın boş vaatlerle dolu yalanları ortaya çıktı

58 kilometrelik metro hattı sözü verip bir metre bile yapmayan CHP'li Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın “Engelleniyoruz” algısı yerle bir oldu. Yavaş’ın temelini yeni attığı Mamak-Natoyolu metrosunun Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2022’de onaylandığı ortaya çıktı.

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Ankara'da trafik çilesi yaşanmaz hale getirdi! CHP'li Yavaş’ın boş vaatlerle dolu yalanları ortaya çıktı

58 kilometrelik metro hattı sözü verip bir metre bile yapmayan Mansur Yavaş'ın "Engelleniyoruz" algısı yerle bir oldu. Yavaş'ın temelini yeni attığı Mamak-Natoyolu metrosunun Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2022'de onaylandığı ortaya çıktı.

Başkentte ulaşım sorunları derinleşirken Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş'ın vaatlerini yerine getirememesi tepkilere yol açıyor. Seçim döneminde 58 kilometrelik metro hattı sözü veren Yavaş'ın, 6 yılı aşkın süredir somut bir metro projesini tamamlayamaması eleştirilere neden oldu.

Fotoğraf: (AA)Fotoğraf: (AA)

2022'DE ONAYLANMIŞ

Yavaş'ın geçtiğimiz günlerde temelini attığı Mamak-Natoyolu metrosunun Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2022 yılında onaylandığı ortaya çıktı. Bu durum, belediye başkanının projeleri hayata geçirmedeki performansını yeniden sorgulattı. Ulaştırma Bakanlığı kaynaklarından edinilen bilgiye göre, söz konusu hattın uygulama projeleri belediye tarafından 8 Ağustos 2022'de gönderildi, Bakanlık tarafından ise 26 Ekim 2022'de onaylandı. Yani Yavaş'ın sıkça dile getirdiği "Engelleniyoruz" söylemlerinin gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı. Söz konusu metro hattının yapımına ilişkin ilk ihale 15 Ocak 2024'te gerçekleştirilmişti. Ancak Yavaş, "yüksek teklif" gerekçesiyle bu ihaleyi iptal etti.

Mansur Yavaş (AA)Mansur Yavaş (AA)

Kamuoyuna şeffaflık vaadinde bulunan Yavaş yönetimi, bu iptalin ardından revize edilen şartnameyle 22 Kasım 2024'te ikinci kez ihaleye çıktı. Sabah'ta yer alan habere göre, ikinci ihalede, önceki ihalede teklif sunan firmalardan biri olan Gülermak kazanan oldu. Yavaş, bu süreçte "187 milyon Euro daha düşük teklif aldık" diyerek bir başarı hikayesi yaratmaya çalıştı. Ancak kamuoyunda bu açıklamalar birçok soruyu da beraberinde getirdi. Şeffaflık sözü veren Yavaş'ın "Revize edilen şartnamede hangi kalemler çıkarıldı, Gülermak firması ilk ihalede neden 3. sıradaydı da ikinci ihalede kazandı, gerçekten lastik tekerlekli aktarma merkezi ve tren atölyesi iptal mi edildi" sorularını yanıtsız bırakması tepkilere yol açtı.

BAKANLIK YATIRIMLARINI SÜRDÜRÜYOR

Yavaş bir yandan merkezi hükümeti engellemekle suçlarken Ulaştırma Bakanlığı yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2023 yılında AKM-Gar-Kızılay metro hattı hizmete açıldı. Yeni hat sayesinde Keçiören'den Kızılay'a aktarmasız ulaşım sağlandı ve 600 bin yolcu kapasiteli Gar İstasyonu hizmete girdi.

Fotoğraf: (AA)Fotoğraf: (AA)

MEVCUT HATLARI BAKIMSIZ BIRAKTI

Yavaş'ın seçim öncesi vadettiği 6 yeni metro hattında inşaat süreci başlamadı. Hatta bazı hatların ön projeleri bile yıllar sonra tamamlanabildi. Örneğin; M5 Kızılay-Dikmen hattının ön projesi 2024'de tamamlanırken, M6 Çayyolu-Sincan birleşim hattı için ihale Yavaş'ın görev süresinin son 3 ayında yapılabildi.

Mansur Yavaş (AA)Mansur Yavaş (AA)

Göreve geldiği günden bu yana ulaşım alanında sınıfta kalan Mansur Yavaş, verdiği metro vaatlerini gerçekleştiremediği gibi, mevcut altyapının dahi bakımını yapamaz hale geldi. Ankara'daki mevcut metro hatlarında ise bakımsızlık dikkat çekiyor. Vatandaşlar, yürüyen merdivenlerin aylarca çalışmamasından, istasyon tavanlarından sızan sulara kadar birçok sorunla boğuşuyor. Kimi duraklara su kovaları yerleştirilmesi büyükşehir yönetiminin ilgisizliğini gözler önüne seriyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN