Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan CHP'li Kılıçdaroğlu'nun iftiralarına sert tepki: Yalan söylüyor!

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun kamu-özel sektör işbirliği ile gerçekleştirilen bazı otoyol projelerine yönelik iftiralarıyla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan açıklama yapıldı. Kılıçdaroğlu'nun yalan söylediğini belirten Bakanlık, "Kılıçdaroğlu, müteahhitlere tanınan ek sürelerin gerekçesini söylemeyerek 'gerçeğin yarısını' ifade etmiş ve bir kez daha müfteri durumuna düşmüştür" denildi.

Giriş Tarihi 07 Nisan 2022, 06:59 Güncelleme 07 Nisan 2022, 07:31
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan CHP’li Kılıçdaroğlu’nun iftiralarına sert tepki: Yalan söylüyor!

İÇİNDEKİLER

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun kamu-özel sektör işbirliği ile gerçekleştirilen bazı otoyol projelerine yönelik iftiralarıyla ilgili "Tam bir yalandır" açıklamasında bulundu.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Kılıçdaroğlu'nun, anılan projelere dair partisinin grup toplantısındaki iddialarına yanıt verildi.

Sabah'ta yer alan habere göre, açıklamada, "Gerçeğin yarısı, tam yalandır" sözüne atıfta bulunularak, "Bu nedenle, CHP Genel Başkanı'nın kamu-özel sektör işbirlikleri ile ilgili grup toplantısında söyledikleri 'tam bir yalandır'. Kılıçdaroğlu, müteahhitlere tanınan ek sürelerin gerekçesini söylemeyerek 'gerçeğin yarısını' ifade etmiş ve bir kez daha müfteri durumuna düşmüştür" denildi.

NEDENİ MALİYET ARTIŞI
Söz konusu projelerin işletme sürelerine dair iddiaların cevaplandırıldığı açıklamada, bakanlıkça Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez geçişi ve bağlantı yolları dahil) işinde ilave Bornova Viyadüğü, Umurbey-Ovaakça varyantı, Bursa-Susurluk varyantı yapım işlerinden kaynaklanan maliyet artışı nedeniyle ilave 57 gün işletme süresi verildiği, 15 yıl 4 ay olan işletme süresinin 15 yıl 5 ay 26 gün olarak revize edildiği kaydedildi.

Kuzey Marmara Otoyolu (Kınalı- Odayeri) kesimi işinde, güzergâh değişikliği nedeniyle ortaya çıkan 2x4 şeritli 3 adet toplam 10 bin 950 metre uzunluğundaki dünyanın en geniş otoyol tünellerinin yapım işlerinden kaynaklanan maliyet artışı nedeniyle ilave 1700 gün işletme süresi verildiği belirtilen açıklamada, böylece 4 yıl 9 ay 12 gün olan işletme süresinin 9 yıl 5 ay 17 gün olarak düzenlendiği ifade edildi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN