MÜTEAHHİTLİK YETKİ BELGESİ NASIL ALINIR, BAŞVURU ŞARTLARI NELER?
Müteahhitlik yetki belgesi almak için gerekli olan şartların sağlanması ve belgelerin tamamlanması ardından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüğü'ne başvuru yapılması gerekmektedir. Gerekli şartların ve belgelerin sağlanması sonrasında yetki belgesi işlemleri tamamlanacaktır.
Müteahhitlik yetki belgesi gerçek kişiler için istenen belgeler;
Başvuru dilekçesi,
Müteahhitlik belgesi başvuru formunun doldurulması,
Kayıtlı olunan ticaret ya da sanayi odasından ilgili başvuru yılına ait olan sicil kayıt sureti belgesi,
Vergi levhasının fotokopisi,
Müteahhitlik belgesinin başvuru ücretinin yatırılmış olduğunu gösteren dekont. Başvuru ücretleri Halkbank ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 118 gelir kodlu hesabına yatırılmaktadır.
Belgelerin eksiksiz ibraz edilmesinden ve müteahhitlik yetki belgesi ücreti yatırıldıktan sonra başvurunuz işleme alınacak, kısa süre içerisinde bahsedilen sınıflar kapsamında sağlanan şartlar dahilinde müteahhitlik yetki belgesi çıkarılacaktır. Müteahhitlik yetki belgesini daha sonra sınıflardaki ilgili şartları sağlamanız halinde değiştirmeniz de mümkündür.
MÜTEAHHİT YETKİ BELGE ÜCRETİ NE KADAR 2021?
Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi Numarası Kayıt İşlemleri Ücreti (Gerçek ve Tüzel Kişiler) 2.900,00 TL
Geçici Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi numarası kayıt işlemleri ücreti (Gerçek ve Tüzel Kişiler ile Entegre Niteliğinde Olmayan Sera) 1.000,00 TL
Geçici Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi numarası kayıt işlemleri ücreti (Yapı Kooperatifleri
ve Ticari İşletmeler)