Başkan Recep Tayyip Erdoğan'dan İstanbul Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalar

Son dakika haberleri... Başkan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan 18 yıl önce iktidara gelirken verdikleri sözlerin hepsini fazlasıyla tuttuklarını dile getirerek, "18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz" dedi. Erdoğan, koronavirüs salgını konusunda vatandaşlara da çağrıda bulunarak, "Maske, sosyal mesafe ve temizliğe dikkat edin" ifadelerini kullandı. Erdoğan, dev projeleri eleştiren CHP'ye de sert tepki gösterdi. Erdoğan, Yalanla iftirayla yapılan siyasetin sonu hüsranla neticelenmeye mahkumdur" şeklinde konuştu.

Giriş Tarihi 14 Haziran 2020, 16:54 Güncelleme 14 Haziran 2020, 21:21
Başkan Recep Tayyip Erdoğan’dan İstanbul Havalimanı’nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalar

İÇİNDEKİLER

Başkan Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde:
* Salgın sebebiyle verilen arayı bir kenara bırakarak ifade etmek gerekirse İstanbul Havalimanı'ndan ulaşılamayacak önemli merkez bulunmuyor. Küresel ve bölgesel hava ulaşımında yeni dönem başladı. Kimi ülkeler zahmetsizce elde ettikleri doğal kaynaklarla büyürken biz kendi modellerimizi kendimiz oluşturuyoruz. Kamu özel ortaklı projelerin en başarılarını yapan ülke olarak çıtayı her geçen gün daha da yukarı taşıyoruz. Devlet konuk evi ve camimizin hizmete girmesiyle havalimanımızın iki önemli eksiğini de tamamlıyoruz.

İSTANBUL HAVALİMANI 2023 HEDEFLERİMİZİN SEMBOLLERİNDEN BİRİDİR
* 18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz. İstanbul Havalimanı 2023 hedeflerimizin sembollerinden biridir. Havayolu yolcu sayısı 34 milyonu bulmuyordu geçen sene 209 milyon olarak gerçekleşti. Havalimanı sayımız 26'yken 56'ya çıkardık. Terminallerimizin yolcu kapasitesini 60 milyondan 318 milyona yükselttik. Kargo kapasitemiz 2500 ton seviyelerini buldu. Yurtdışında 60 noktadan 350 noktaya uçuşlarımızı çıkardık. Cirosunu 165 milyar dolara çıkardık.

* Karayollarında ise bölünmüş yol uzunluğunu 6.100 kilometreden 27.200 kilometrenin üzerine çıkardık. Otoyollarımızdaki ağımızı 3100 kilometrenin üzerine, tünel sayımızı 395'e uzunluğunu 523 kilometreye yükselttik. 1213 kilometre yüksek hızlı demiryolu hizmet veriyor. 2 bin kilometreye yakın hızlı tren hattı inşası sürüyor. 11600 kilometrelik hattı da yeniledik.

TÜRKİYE'DE İLK, AVRUPA'DA İKİNCİ
Yeni pistin faaliyete geçmesi ile birlikte iç hat uçuşlarında mevcut taksi sürelerinde yaklaşık yüzde 50 oranında bir azalma yaşanacak ve ortalama uçak iniş süresi 15 dakikadan 11 dakikaya, ortalama uçak kalkış süresi ise 22 dakikadan 15 dakikaya inecek. Pist ile birlikte İstanbul Havalimanı, bu sayıda pist ile bağımsız paralel operasyon yapabilen Türkiye'de ilk, Avrupa'da Amsterdam Schiphol Havalimanı'ndan sonra ikinci havalimanı konumuna yükselecek.

YEŞİLKÖY VE SANCAKTEPE'YE HASTA UÇAKLA GELECEK UÇAKLA GİDECEK
Yol, su medeniyettir. Yolunuz suyunuz yoksa medeniyetten bahsedemezsiniz. İşte sağlık turizminde başka bir adım attık. Yeşilköy'de. Uçaklar inecek hemen yaya yoluyla hastaneye gidecek. Oradan da yine uçağıyla dönecek. Sancaktepe aynı şekilde.

İSTİKRARSIZLIK İÇİN ÇIRPINANLARA FIRSAT VERMEYECEĞİZ
Bu süreçten de Allah'ın izniyle çok kısa zamanda eski huzurlu günlerimize döneceğiz inşaAllah. Ancak maske mesafe temizlik bu üç kurala eksiksiz riayet etmemiz lazım. Büyük dönüşüm dönemlerini Türkiye daha önce değerlendirememişti. Bu defa inşaAllah böyle olmayacak. Her ne kadar ülkemizi birileri istikrarsızlık batağına çekmek için çırpınsa da buna fırsat vermeyeceğiz.

MİLLETİMİZ 18 YILDIR TARAFINI HİÇ DEĞİŞTİRMEDİ
Devir hizmet siyaseti devridir. Yalanla iftirayla aldatmacayla yapılan siyasetin sonu hüsranla neticelenmeye mahkumdur. İşte bunun için milletimiz 18 yıldır tarafını hiç değiştirmedi. Eğer milletimiz bir gün bizden daha fazla hizmet edeceğine inandığı birilerini göreve getirirse bundan ancak mutluluk duyarız. İşte o zamana kadar aşkla, heyecanla hizmet etmeye, eser üretmeye devam edeceğiz. Emeği geçenleri şahsım, milletim adına tebrik ediyorum. Kalın sağlıcakla.