Canalys'in açıkladığı 2025 yılı ilk çeyrek akıllı telefon sevkiyat raporu, yalnızca liderlik mücadelesini değil, markalar arası büyüme ve düşüşleri de gözler önüne serdi. Apple, yıllık bazda %13'lük etkileyici bir artış yakalayarak Android üreticilerine gözdağı verirken; Oppo, %9'luk düşüşle ilk beş içinde en çok kayıp yaşayan marka oldu.
📌 PAZARIN LİDERİ YİNE SAMSUNG
Samsung, 60.5 milyon sevkiyatla %20 pazar payını koruyarak zirvedeki yerini sağlamlaştırdı. Apple ise 55 milyon adetle %19 pazar payına ulaşarak ikinci sırada yer aldı. Yıllık bazda en büyük artışı Apple gösterdi ve sevkiyatlarını %13 oranında artırdı.
| Marka | Q1 2025 (milyon) | Pazar Payı | Q1 2024 (milyon) | Pazar Payı | Yıllık Değişim |
|---|---|---|---|---|---|
| Samsung | 60.5 | 20% | 60.0 | 20% | +1% |
| Apple | 55.0 | 19% | 48.7 | 16% | +13% |
| Xiaomi | 41.8 | 14% | 40.7 | 14% | +3% |
| vivo | 22.9 | 8% | 21.4 | 7% | +7% |
| Oppo | 22.7 | 8% | 25.0 | 8% | -9% |
| Diğer | 94.0 | 32% | 100.5 | 34% | -6% |
🌍 BÖLGELERE GÖRE PAZARDAKİ HAREKETLİLİK
Canalys'in raporuna göre bazı pazarlarda toparlanma sinyalleri görülse de genel tablo durağan kaldı.
-
Çin ve ABD pazarları güçlü büyüme gösterirken,
-
Hindistan, Avrupa ve Orta Doğu gibi bölgelerde tüketicilerin daha temkinli davrandığı görüldü.
-
Avrupa'da ise 2024'teki yüksek sevkiyatlar sonucu oluşan stok fazlası ve AB'nin 2025'te uygulamaya koyacağı "ekotasarım yönetmeliği" piyasayı yavaşlattı.
🌍 AFRİKA VE ORTA DOĞU'DA SÜRPRİZ BÜYÜME
Afrika pazarı, Vivo ve Honor gibi markaların agresif genişleme stratejileriyle canlandı. Honor'un bazı bölgelerde rekor seviyede büyüme kaydettiği belirtiliyor.