Tek çare Kanal İstanbul

İstanbul Boğazı'nda dümeni kilitlenen bir tanker Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı'na çarptı. 225 metre boyundaki Malta bayraklı dökme yüklü tanker Mısır'dan geliyordu. Tanker, Karadeniz-Marmara yönlü geçişinde Fatih köprüsü altında dümen gücünü kaybederek Lacivert ve Uskumru restoranlarının olduğu bölgede Hekimbaşı Salih Efendi yalısına çarptı. Kazada ölen ya da yaralanan olmadı. Kılavuz kaptan, kazaya makine arızasının neden olduğunu söyledi. İstanbul Boğazı'nda hareketli dakikalar devam ediyor. Tankeri bulunduğu yerden kurtarmak üzere 'Milli Gemi' Nene Hatun olay yerine gidiyor. Gemi, takıldığı kablolardan kurtarılmasının ardından Ahırkapı'ya çekilecek. Boğaz, gemi trafiğine kapatıldı.

BOĞAZ GEMİ TRAFİĞİNE KAPATILDI

Tankeri bulunduğu yerden kurtarmak üzere 'Milli Gemi' Nene Hatun olay yerine gitti. Gemi, takıldığı kablolardan kurtarılmasının ardından Ahırkapı'ya çekilecek.

İstanbul Boğazı gemi trafiğine kapatıldı.

Bugün yaşanan kaza ile Kanal İstanbul projesinin ne kadar önemli olduğu bir kez daha anlaşıldı.

TRAFİK HACMİ ARTTI

Kanal İstanbul'a neden gereksinim duyulduğuna ilişkin yapılan ön çalışmalarda da bakanlık önemli değerlendirmelerde bulundu. Türk Boğazları'nda trafik hacminin tehlikeli boyutlara ulaştığı kanaatine varıldı. Her yıl İstanbul Boğazı'ndan 50 bin, Süveyş Kanalı'ndan 17 bin, Panama Kanalı'ndan ise 13 bin 500 gemi geçiyor. Ayrıca İstanbul Boğazı'nda her gün 2 bin 500 deniz aracı iki yaka arasında git-gel yapıyor..

İNŞAATI 5 YILDA BİTECEK

Bakanlığın yaptığı ön çalışmada, Kanal İstanbul yapılmazsa İstanbul Boğazı'ndan geçecek gemi sayısındaki artış ve yaratacağı risklere de dikkat çekildi. Buna göre, 2030'da 65 bin, 2050'de 95 bin, 2070'te 115 bin geminin geçmesi öngörülüyor. 45 kilometre uzunluğundaki Küçükçekmece Gölü-Sazlıdere Barajı- Terkos Gölü'nün doğusunu takip eden güzergâhın inşaatı 5 yılda tamamlanacak..

DİĞER GALERİLER