Bugünkü
Takvim

İşte Türkiye'ye çağ atlatan tüneller ve projelerin bazıları

Türkiye'de yıllarca proje halinde bekleyen ve adım atılmayan bir çok proje 2002 yılından sonra hayata geçti. Bu projelerin yanında ise bir çok projenin de yapımı hala devam etmekte. Bu yapılan tünellerin bir çoğu dünya sıralamasında bulunuyor. İşte Türkiye'ye adeta çağ atlatan projeler ve özellikleri...

OVİT TÜNELİ (2018)

Rize'de, İkizdere ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki Ovit Dağı Geçidi'nde yapılan, 14,3 kilometre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın da 2'nci uzun 'çift tüplü' karayolu.

ILGAZ TÜNELİ (2016)

Giriş ve çıkışları "köpek balığı ağzı" şeklinde projelendirilen, biri 5 bin 370, diğeri ise 5 bin 391 metrelik iki tüpten oluşan tünelle, özellikle kış aylarında trafik kazalarıyla gündeme gelen Ilgaz Dağı sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıktı.

SABUNCUBELİ TÜNELİ (2018)

İzmir-Manisa yolunun 580 rakımından geçen Sabuncubeli Geçidi'nde yürütülen Sabuncubeli Tüneli ve Bağlantı Yolları Projesi'nin temeli 9 Eylül 2011'de atıldı.

Yapım çalışmalarına yap-işlet-devret modeliyle başlanan, 2015'ten itibaren ise kamu olanaklarıyla devam eden projede her biri 4 bin 65 metre, toplamda 8 bin 130 metre uzunluğunda iki tünel inşa edildi.

Ayrıca 2 bin 530 metrelik Bağlantı Yolları tamamlandı. Sabuncubeli geçidinde yüzde 9,5 olan eğim, tüneller sayesinde yüzde 1,5'e düşürüldü, 14 viraj ortadan kaldırıldı. Manisa - İzmir arası 15 dakikaya düştü.

AVRASYA TÜNELİ (2016)

İstanbul Kazlıçeşme ve Göztepe güzergâhına yapılmıştır. Marmaray'ın yaklaşık olarak 1,8 kilometre kadar güneyinde yer almaktadır.

Toplam uzunluğu tünel ve bağlantı yolları ile birlikte 1460 metredir. (14,6 kilometredir). Fakat sadece tünel olarak uzunluğu 5,4 kilometredir. Deniz altında geçen tünelin toplam uzunluğu ise 3,34 kilometredir.

Normal şartlarda Göztepe ve Kazlıçeşme arası 1 saat 40 dakika sürerken bu tünel sayesinde 15 dakikaya inmiştir.

Proje olarak 2016 yılının en iyi projesi seçilmiştir.