Türkiye'de yıllarca proje halinde bekleyen ve adım atılmayan bir çok proje 2002 yılından sonra hayata geçti. Bu projelerin yanında ise bir çok projenin de yapımı hala devam etmekte. Bu yapılan tünellerin bir çoğu dünya sıralamasında bulunuyor. İşte Türkiye'ye adeta çağ atlatan projeler ve özellikleri...
Türkiye'de yıllarca proje halinde bekleyen ve adım atılmayan bir çok proje 2002 yılından sonra hayata geçti. Bu projelerin yanında ise bir çok projenin de yapımı hala devam etmekte. Bu yapılan tünellerin bir çoğu dünya sıralamasında bulunuyor. İşte Türkiye'ye adeta çağ atlatan projeler ve özellikleri...
OVİT TÜNELİ (2018)
Rize'de, İkizdere ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki Ovit Dağı Geçidi'nde yapılan, 14,3 kilometre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın da 2'nci uzun 'çift tüplü' karayolu.
ILGAZ TÜNELİ (2016)
Giriş ve çıkışları "köpek balığı ağzı" şeklinde projelendirilen, biri 5 bin 370, diğeri ise 5 bin 391 metrelik iki tüpten oluşan tünelle, özellikle kış aylarında trafik kazalarıyla gündeme gelen Ilgaz Dağı sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıktı.