PTT personel alımlarına başladı mı? PTT'den açıklama geldi

PTT personel alımları için oldukça popüler kurum olma özelliğini sürdürüyor. Bu bağlamda personel alımlarının ne zaman yapılacağı merak ediliyor. On binlerce kişi bu soruların yanıtlarını arıyor. Posta Telgraf Teşkilatı 2023 yılına kadar yüz binlerce eleman alarak istihdama yüksek bir katkı sağlayacak. Emekliye ayrılanlar ve yeni açılan bölümler sonrası oluşan boşluklar yapılacak istihdamlar ile doldurulacak.


PTT, 170 yılı aşan geçmişi ile Türkiye'nin en köklü devlet kurumlarından biridir. Günümüzde birçok alanda hizmet veren bir anonim şirkete dönüştürülmüştür.

PTT Nedir?

PTT, yani Posta ve Telgraf Teşkilatı; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na bağlı genel müdürlük seviyesinde bir devlet kurumudur. Türkiye'nin posta örgütü olan PTT'yi internet ve akıllı telefonlar icat edilmeden önce mektuplarla, ankesörlü ve jetonlu telefonlarla, telgraflarla tanıyoruz. Teknolojideki gelişmelere paralel olarak bünyesinde büyük değişiklikler yaşanan PTT, 2013 yılında anonim şirket haline getirildi. Makalemize PTT ile ilgili birçok bilgiyi bulabilirsiniz.

Posta Telgraf Teşkilatı 55 bin personel alımı yaparak ciddi bir istihdam sağlayacak. Farklı alanlarda işe alınacak personeller için yelpaze oldukça geniş olacak. KPSS şartı da adaylardan talep edilmeyecek. PTT'nin bu hamlesini duyan binlerce kişi başvuru şekli ve şartlarını araştırıyor. Peki, PTT KPSS'siz 55 bin personel alımı başvuruları başladı mı? PTT 55 bin personel alım şartları neler?

PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?

a) Türk vatandaşı olmak.
b) Erkeklerde en az orta okul mezunu, bayanlarda ise en az lise mezunu olmak.
c) Erkekler 22-32, Bayanlar 18-27 yaşları arasında olmak

d) Erkekler için askerliğini yapmış olmak.
e) Erkekler en az 1.73 cm. , bayanlar en az 1.64 cm. boyunda olmak.
f) İnsan ilişkileri, hitap tarzı, konuşma diksiyonu düzgün olmak ve prezantabl olmak.

DİĞER GALERİLER