Dev projeler hayata geçti, 63 milyar dolar kasada kaldı! Yap-İşlet-Kar et

Türkiye son yıllarda yaptığı ve planladığı mega projelerle büyük atılımlar gerçekleştirdi. Özellikle son zamanlarda Kanal İstanbul projesiyle gündemde olan "yap-işlet-devret" modeli ile 242 dev proje hayata geçirildi. Kamu-Özel sektör iş birliği ile yapılan ve Türkiye'ye çağ atlatan projelerin yatırım bedeli olan 63,8 milyar dolar bu modelle devletin kasasında kaldı.

Giriş Tarihi:
Takvim Logo

AK Parti tarafından milletin hizmetine sunulan dev projeleri; kara propaganda, yalan ve iftiralarla itibarsızlaştırmaya çalışanların bir algı operasyonu daha çöktü.

Takvim Logo

Ulaşım, altyapı ve enerji alanlarında uygulanan ve Kanal İstanbul projesiyle yeniden gündeme gelen "yap işlet devret" modeli, meyvesini verdi.

Takvim Logo

Kamu-özel sektör işbirliği (KÖİ) modeliyle dünyada parmakla gösterilen, Avrupa'nın ise en büyük pazarına sahip olan Türkiye, bugüne kadar 242 tarihi projeyi, devlet bütçesine yük olmadan KÖİ yönetimiyle hayata geçirdi.

Takvim Logo

Yeni Akit'in haberine göre finansal kaynak kullanmadan hem hizmet üreten hem de ülkeye döviz girişinin önünü açan özel finansman sayesinde, Türkiye'ye çağ atlatan projelerin toplam bedeli olan 63.8 milyar dolar devletin kasasına kaldı.

Takvim Logo

YENİ MODELLE EN ÇOK ENERJİ ÜRETİM TESİSİ YAPILDI
Maliyeti milyarlarca dolar tutan köprü, otoyol, tünel gibi altyapı projelerin neredeyse tamamı, kamu-özel ortaklığıyla milletin hizmetine sunuldu.

Takvim Logo

2000'li yılların başında kamu-özel ortaklıklı projelere yapılan projelere yapılan yatırım tutarı 10 milyar dolar seviyesindeyken bugün 6 kat arttı.

Takvim Logo

Türkiye'de toplam yatırım tutarı 63,8 milyar dolar olan 242 kamu-özel iş birliği projesi uygulamaya konuldu. Bu projelerin toplam sözleşme değeri 139,8 milyar dolar oldu.

Takvim Logo

Sözleşmesi imzalanan 242 projenin sözleşme değerleri içinde 71,3 milyar dolarla en büyük payı havaalanı projeleri aldı. Bunu 28,7 milyar dolarla enerji ve 21,2 milyar dolarla otoyollar ve hizmet tesisleri izledi.

Takvim Logo

En düşük pay ise 140,5 milyon dolarla kültür ve turizm tesislerinin oldu. Enerji üretim tesisleri ise projelerin sektörel dağılımında ilk sırada yer aldı.

Takvim Logo

EKONOMİYE CAN SUYU OLDU
Geçen yıl 29 Ekim'de yapılan resmi açılışın ardından hizmete başlayan İstanbul Havalimanı, bir yılda megapollerin nüfusundan fazla yolcu ağırladı.

Takvim Logo

Son bir yılda 41 milyon kişinin kullandığı İstanbul Havalimanı'ndan 25 yılın sonunda 26 milyar euro kira bedeli olarak devletin kasasına girecek.

Takvim Logo

20 Aralık 2016'da yap-işlet-devret modeliyle hizmete alınan, Asya ve Avrupa kıtasını deniz tabanının altından birleştiren Avrasya Tüneli, ülke ekonomisine milyarlarca lira katkıda bulunuyor. 2 yılda 31,5 milyon aracın geçtiği Avrasya Tüp Geçidi'nin bir yılda sürücü ve ekonomiye katkısı; 1,2 milyar lira.

Takvim Logo

DEVLET KAZANDI MİLLET RAHATA ERDİ
Dünyanın en geniş, en uzun ve en yüksek kulesine sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü, bu zamana kadar 6 milyar lira gelir elde etti.

Takvim Logo

İstemezükçü zihniyetinin "ihanet" olarak karalamaya çalıştıkları (Hidro Elektrik Santrali) HES'ler ise ülke ekonomisine bugüne kadar 174 milyar liralık katkı sağladı. Enerji bağımlılığını azaltmak için yerli kaynakları devreye sokan Türkiye, son 17 yılda hizmete aldığı 553 HES'ten 667 milyar kilovatsaat elektrik enerjisi üretti.

Takvim Logo

İŞTE YAPILAN VE PLANLANAN O MEGA PROJELERDEN BAZILARI

KANAL İSTANBUL

Takvim Logo

İSTANBUL HAVALİMANI

Takvim Logo

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

Takvim Logo

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

Takvim Logo

AVRASYA TÜNELİ

Takvim Logo

MARMARAY

Takvim Logo

ÇANAKKALE 1915 KÖPRÜSÜ

Takvim Logo

YUSUFELİ BARAJI

Takvim Logo

İSTANBUL-İZMİR OTOYOLU

Takvim Logo

ŞEHİR HASTANELERİ

Takvim Logo

3 KATLI BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.