'Uçan tank' dan 1 no'lu gemiye kadar Voronezh uçak fabrikasının dükkanlarında 85 yıllık tarih boyunca birkaç efsanevi uçak üretildi. Savaş sırasında ünlü Il-2 (tasarımcıları ona 'Uçan Tank' diyor) üretildi. Ulaşım uçakları IL-112'ye yönelik çalışmalara devam edildi. Voronezh uçak fabrikası, geçmişi boyunca ANT-25, efsanevi II-2, bombacılar için Tu-16, yolcular için Il-86 ve İlk olarak süpersonik olarakta Tu-144 üretti. VAMC - ülkenin uzun mesafeli geniş gövdeli yolcu uçakları IL-96-300'ün tek üreticisi. VAMC prototipinin doğrudan katılımıyla Ilyushin şerefine kurulan DB'de 28 Eylül 1988'de ilk kez gökyüzüne çıktı. Uçuş 40 dakika sürdü. Modern IL-96-300 300 yolcu taşıyabilir. Il-96-400M'nin gövdesi uzatılmış, kanat açıklığı arttırılmış ve daha güçlü motorlarla yeni modifiyesi 435 yolcu taşıyor. IL-96, ilk Sovyet uzun mesafe geniş vücutlu uçaktı. Kanat Sayısı: 57 metreden fazla Uzunluk: 55 metre Maksimum kalkış ağırlığı: 250 ton ve yük kapasitesi 40 tondur. Maksimum uçuş mesafesi 13.500 km'ye kadar. Gövde panellerinde perçinler için delik açma ve kesme işlemleri uygulandı. IL-96-300 kanadı Bu kanadın maliyetinin tam olarak ne kadar olduğunu söylemek zordur, ancak ünlü bir deyişle, 'Uçakların bir kanadı uçağın tamamı oluyor.' Bazı gerçekler var ki, tüm Il-96-300'ün maliyeti 40 milyon $ ve belirli bir kartın uygulanmasına ve konfigürasyonuna göre bu fiyat çok değişir.