Kuala Lumpur-Pekin seferini yapan MH 370 sefer sayılı Malezya uçağı, 8 Mart 2014'te Hint Okyanusu üzerinde kaybolmuştu. 227 yolcu ve 12 kişilik mürettebat taşıyan uçak çok sayıda ülkenin arama çalışmalarına rağmen bulunamamıştı. Uçağı arama çalışmaları sonuçsuz kaldığı için durdurulmuştu. ABD şirketi Ocean Infinity'nin yürüttüğü, 60 personelin ve 8 denizaltının görev yaptığı arama çalışmaları 24 Ocak 2018'de tekrar başlamıştı. Malezya Ulaştırma Bakanı Anthony Loke, yaptığı açıklamada arama çalışmalarının 29 Mayıs 2018'de durdurulması kararı aldıklarını söylemişti. ABD Hava Kuvvetleri'nde ve United Airlines Hava Yolları'nda pilot olarak görev yapmış Randy Ryan, Kayıp Malezya Uçağı MH370'in büyük olasılıkla kaçırılmış olabileceğini ve uçağın Madagaskar civarında aranması gerektiğini söyledi. Randy Ryan, uçağın bir şekilde Madagaskar'a doğru yönlendirildiğini ve ardından karaya ya da denize çakıldığını öne sürdü. 5 yıldır bulunamayan uçakla ilgili şoke eden bir iddia ortaya atıldı. YouTube üzerinde paylaşılan bir videoda, Kayıp Malezya Uçağı MH370'in NASA uydusu tarafından tespit edildiği öne sürüldü. Paylaşılan görüntüde MH370'in 3'00.549' Güney and 86'21.943' Doğu koordinatlarında görüldüğü belirtildi. Bahsi geçen videoda gösterilen nokta bir uçağı andırıyor olsa da bunun bulut da olabileceği yorumları yapıldı. Geçtiğimiz günlerde ABD Hava Kuvvetleri'nde ve United Airlines Hava Yolları'nda pilot olarak görev yapmış Randy Ryan, Kayıp Malezya Uçağı MH370'in büyük olasılıkla kaçırılmış olabileceğini ve uçağın Madagaskar civarında aranması gerektiğini söylemişti. Ryan, uçakta bulunan alıcı verici cihazın seyir halindeyken bilinçli olarak kapatıldığını düşündüğünü, uçuş öncesinde herhangi bir sıkıntı olduğuna ihtimal vermediğini, uçuşun bilgisayar sisteminde doğru olarak kodlandığını fakat pilotlardan birinin ya da ikisinin uçağı batıya doğru yönelttiğini belirtmişti. Ryan'a göre uçak önce Sri Lanka ve Hindistan'a, ardından Madagaskar'a doğru gitmeye başladı ve ardından Madagaskar'ın doğusunda bir yerde kayboldu. Madagaskar'a yakın bir bölgede Ryan'ın iddiasını doğrulayan bir keşif yapılmıştı. Uçakla beraber kaybolan kişilerin aileleri, Madagaskar'da bulunan bir enkazın Kayıp Malezya Uçağı olabileceği ihtimali üzerine yetkililere başvuru yapmıştı. MH370'e dair bir diğer iddia ise Endonezya'da balıkçılıkla uğraşan 42 yaşındaki Rusli Khusmin'den gelmişti. Uçağın düşme anına tanık olduğunu öne süren Khusmin'e göre uçak Sumatra Denizi yakınlarında bir yere çakılmıştı. Kayıp Malezya Uçağı MH370 ile ilgili iddialar ve gelişmeler bununla sınırlı değil. Kayıp Malezya uçağı MH370 ile ilgili şoke eden bir başka gerçek daha ortaya çıktı. Malezya Hava Yolları Operasyon Merkezi'nin MH370 uçuşu sırasında 3 hayati hata yaptığı tespit edildi. Radar verilerine göre uçak bir and ayön değiştirdi ve Penang'ın güneyine dönmeden önce Malezya civarında seyir halindeydi. Fakat yerel saatle 02:00'den birkaç dakika sonra Malezya Hava Yolları çalışanı hava trafik kontrol merkezine MH370'in Kamboçya hava sahası üzerinde uçtuğunu defalarca söyledi. Avustralyalı araştırma ekibi Four Corners, MH370 ile ilgili tüm gerçekleri ortaya koyan yeni belgeselinde bu hatalara değindi. İlerleyen günlerde yayınlanacak olan belgeselde MH370'in yerel saatle 3:30 sularına kadar Kamboçya hava sahasında uçuş gerçekleştirdiği belirtildi. Kayıp Malezya uçağının son olarak Kamboçya hava sahasında tespit edildiği bilgisi, kendisini uçak avcısı olarak tanıtan Daniel Boyer'ın iddiası ile benzerlikler gösteriyor. Daniel Boyer, Kayıp Malezya Uçağı olduğunu düşündüğü bir cismi Google Haritalar'da bulduğunu öne sürmüş ve 'İşte Kayıp Malezya Uçağı burada' diyerek yerini göstermişti. Boyer'ın iddiasına göre uçak, Kamboçya'nın başkenti Phnom Penh'in kuzeyinde yer alan ormanlık bir araziye düştü. Keşfine son derece güvenen Boyer, Google Haritalar'da yer alan cismi detaylı şekilde incelediğini ve cismin şekli ve ebatlarının Kayıp Malezya Uçağı MH 370 ile birebir benzerlik gösterdiğini söyledi. Boyer ayrıca Kamboçya'da keşfettiği cismin üzerinde Malaysia Airlines yazdığını gösteren bazı kanıtların da bulunduğunu belirtti. Uçağı bulmayı kafaya koyan Boyer ilk fırsatta Kamboçya'ya gitmek istiyor. Kayıp Malezya Uçağı birçok komplo teorisine da konu oldu. Bu teorilerden en dikkat çekeni uçağın uzaylılar tarafından ya da gizli servis üyeleri tarafından kaçırılmış olabileceği. Birçok uzman uçağın kaybolmasında sorumlunun kaptan pilot olduğunu söylüyor. Malezya ve Tayland sınırında uçuş gerçekleştiren uçak böylece her iki ülkenin de askeri radarına girmemeyi başardı. Kaptan pilot bu sayede her iki ülkenin de yetki alanının dışında seyahat etti.