MH370, 8 Mart 2014 tarihinde Malezya Havayolları'na ait Boeing 777-200ER model uçaktı. Kuala Lumpur'dan Pekin'e doğru seyahat ediyordu.
Uçağın Vietnam hava sahasına girmesi planlanırken, uçakla saat 01:21'de iletişim kesildi. Daha sonra tekrar alınan sinyaller, uçağın rotasından çıkarak batıya, Malay Yarımadası'na doğru ilerlediğini gösterdi. Ancak uçağın tam olarak nereye gittiği tespit edilemedi.
PİLOTUN KAÇIRDIĞI İDDİA EDİLMİŞTİ
Uçağın kaybolması, birçok spekülasyona ve teoriye neden oldu. Bazıları, uçağın kaçırıldığını ve bazı teröristler tarafından kullanılmak üzere gizlendiğini iddia etti. Diğerleri, uçağın pilot veya mürettebat üyeleri tarafından kaçırıldığını öne sürdü.
UÇAKTA KİMLER VARDI?
Yolcuların 152'si Çin vatandaşlarından oluşuyordu. Malezya'da 50, Avustralya'dan da 7 yolcu uçağa binmişti. Ayrıca, Endonezya, Hindistan, Fransa, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Yeni Zelanda, Hollanda, Rusya, Ukrayna ve İran'dan da yolcular bulunuyordu. Seyahat eden yolcuların arasında önemli isimler de vardı.
Bunun yanı sıra, uçaktaki kişiler arasında yüksek dereceli iş adamı, öğretmen, mühendis, öğrenci ve turistler de bulunuyordu. Uçağın kaybolmasının ardından yoğun arama çalışmaları sonuçsuz kaldı.
MÜRETTEBATLA SON TEMAS...
Uçak Kuala Lumpur havaalanından Pekin'e gitmek üzere havalandıktan 38 dakika sonra, Kaptan Zahrie Shah'ın saat 17.20'de Malezyalı bir hava trafik kontrolörüne verdiği yanıtın ardından kayboldu:
"...Ho Chi Minh ile bağlantı kurun (...) iyi geceler."
Uçağın ışıkları daha sonra Güney Çin Denizi üzerinde kuzeye doğru planlanan uçuş rotasından batıya doğru saparken söndü.
Yaklaşık 7.5 saat sonra 227 yolcusu ve 12 mürettebatıyla okyanusa çakılmadan önce yakıtının bittiğine inanılıyor. Richard Godfrey, Dr. Hannes Coetzee ve Profesör Simon Maskell, 31 Ağustos Çarşamba günü 299 sayfalık bir rapor halinde yayınlanan yeni araştırmalarıyla bu durumu değiştirmeyi umuyorlar.