Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Ekonomi
  • 02.08.2020 09:42
  •  - 
  • Son Güncelleme:
  •  
  • 02.08.2020 09:42
ABONE OL

lar o parayı hemen iade ediyor - Bankada parası olan milyonlarca kişiyi ilgilendiriyor!

Kredi kartı olanlar dikkat. ların aldığı bu paralar iade ediliyor. Kredi kartı olanlara iki iade bulunuyor. Peki bu paraları nasıl alabilirsiniz. Kredi artı kullananların geri alabileceği paraları sizler için hazırladık. Milyonlarca kişiyi çok yakından ilgilendiriyor. Talep eden parasını geri alıyor. Birçok kişi si olduğunu bildiği halde sürecin karmaşık olduğunu düşündüğü için uğraşmıyor. Kredi kartı kullanan herkes ödemiş olduğu ücretin geri verilmesini talep edebilir. Çünkü herkes ödediği yıllık aidattan şikayetçi. İşte son dakika haberi ve detaylar takvim.com.tr'de

Bankalar o parayı hemen iade ediyor

Kredi kartı taksit yapma imkanı, nakit sıkıntısı çekildiğinde küçük ihtiyaçlar için de kullanılabilmesi gibi avantajlarının yanında çeşitli dezavantajları da bulunuyor. Bankaların aldığı masraflar ve aidatlar için yeni dönem. İstanbul Barosu'ndan son dakika Kredi Kartı paralarını iade alabilirsiniz yorumu yapıldı. Bankacılık Düzenleme Denetleme Kurumu yönetmenliğinde Tüketici Kanunu'nda değişiklikler yapıldı. Bankaların aldığı bu paralar iade ediliyor. Kredi kartı olanlara iki iade bulunuyor. Peki bu paraları nasıl alabilirsiniz. Kredi kartı kullananların geri alabileceği paraları sizler için hazırladık. İşte kredi kartı olanların alabileceği bu paralar. Kredi kartı, bankalar veya bazı finansal kuruluşlardan alınabilir. İşte son dakika haberi ve detaylar takvim.com.tr'de

BANKAYA ÖDENEN AİDATLAR NASIL GERİYE ALINIR?

Bankalara ödenen kart aidatlarını geri alma konusu biraz zorlu bir süreç. Bankalar yıllık kart aidatlarını müşterilerden tahsil etmek ister. Bu durumda tüketicilerin kararlı bir tutum sergilemesi gerekir. İlk yapılması gereken kredi kartını kapatma yolunu seçmektir. Siz belki kredi kartınızdan vazgeçmek istemeyebilirsiniz ancak bankalar da müşterilerini kaybetmeyi göze alamayacaktır. Ve birkaç gün içinde bir çözüm yolu bulmaya çalışacaklar.

Ödenmiş kredi kartı aidatlarının geri ödemesi konusunda banka ile anlaşmaya sağlayamamanız durumunda yapmanız gereken banka ile görüşüp tutarın iade edilemeyeceğine dair bir belge almaktır. Daha sonra e-devlet sistemine girip arama kısmına "TBB bireysel müşteri hakem heyeti" metnini girmelisiniz. Böylece kredi kartı aidatını geri alma talebinizi oluşturabilirsiniz.



Genellik ile hükumet konakları, kaymakamlık binalarında genellik ile bulunan tüketici hakem heyetleri üzerinden de sizden kesilen kredi kartı aidatlarını geri almanız mümkündür.

Kredi kartı yıllık aidatının iadesinin gerçekleştirilmesi için tüketici hakem heyetine gitmeden mutlaka kesilen kart aidatını gösteren bir dekontun elinizde olması gerekiyor. Elinizde bulunana dekont için tüketici hakem heyetinde hazır bulunan dilekçede ki ilgili yerleri doldurup elinizdeki kesinti dekontunu ekleyerek başvuru işleminizi sağlaya bilirsiniz. Bankaya hakem heyeti için bir iade talebi yapılıyor. Bu süre ortalama 15 günü buluyor. Aynı şekilde bankada 15 iş günü içinde hakem heyetine geri dönüş sağlayarak kart aidatınızı geri ödüyor.

Tüm bu süreçlerle uğraşmak istemeyenler ise direk aidat almayan bankaların kredi kartlarını kullanabilir.

Masraflar İade edilecek!

Bankaların aldığı masraflar ve aidatlar için yeni dönem. İstanbul Barosu'ndan son dakika Kredi Kartı paralarını iade alabilirsiniz yorumu yapıldı. Bankacılık Düzenleme Denetleme Kurumu yönetmenliğinde Tüketici Kanunu'nda değişiklikler yapıldı.

İlk olarak Kredi masraflarını geri alabilirsiniz açıklamasında;

1. Tüketici şikâyeti üzerine haksız ve karşılıksız olduğu tespit edilen ücret ve komisyonlar benzer durumdaki tüm müşterilere toplu olarak iade edilmeli. Örneğin emekliye işsizlik sigortası yapıldığı tespit ediliyorsa, tüm emekli tüketicilere sigorta primleri faizi ile iade edilmeli ve bunu yapan bankaya ceza kesilmeli.


2. Bankalar BDDK'ya bildirmedikleri hiçbir masrafı tüketiciye yansıtmamalı. 'Diğer' adı altında karşılığı olmayan ücret ve komisyon alınmasından vazgeçilmeli; 'Dosya masrafı' gibi ne olduğu belli olmayan, haklı, makul ve belgeli olduğu ispatlanamayan hiçbir ücret alınmamalı.

3. Müşterinin onaylamadığı hiçbir komisyon, ücret, masraf vb. alınmamalı. ('Sistem otomatik onay vermiş' demek bankayı kurtarmamalı)

4. BES, DCD, borsa gibi belirli yaş veya ilgi alanını ilgilendiren konularda müşteriye detaylı bilgi verilmeli. 70 yaşındaki insana BES yapılmamalı Gurbetçilere bilgileri dışında DCD, BES yapılmamalı.

5. BDDK, karşılığı olmayan ücret ve komisyonları incelemek için tüketici şikayetini beklemeden resen harekete geçmeli.

6. Banka genel müdür ve yönetim kurulu üyeleri, bilanço kalemlerinden ve usulsüz işlemlerden sorumlu tutulmalı.

Bunun için ABD'deki Sarbanes-Oxley yasası benzeri bir yasa hazırlanmalı. 'Benim haberim yok, ekip yapmış' demek üst yöneticileri sorumluluktan kurtarmamalı.

7. Bankaların prim ve ödüllendirme sistemi çok sıkı denetlenmeli. Üst yöneticileri kâr hırsıyla etik dışı davranışa iten prim ve ödüller sınırlandırmalı


8. Tüketici kredileri ile ilgili atılan adımlar ticari krediler için de atılmalı: Bankaların ticari kredileri istedikleri anda geri çağırabilmeleri,
faiz oranını istedikleri gibi değiştirmeleri engellenmeli.

9. Bankacılık sendikaları tüketicilerin korunmasında aktif sorumluluk üstlenmeli. Usulsüz işlem yapmaları için çalışanlara mobbing uygulayan yöneticileri teşhir etmeli.

10. Ölen kişilerin mevduatları ve diğer finansal varlıkları konusunda mirasçılara zorunlu olarak bilgi verilmeli.

11. BDDK'nın 3 Ekim 2014 tarihli 'Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik'i,
konuya ilişkin yargı kararları ve uygulamaları dikkate alınarak revize edilmeli.

12. BDDK'nın üyelerinin çoğunlukla bankacılık sektöründen seçilmesi ve görevleri sonrasında sektöre geri dönmeleri kurumun bağımsızlık ve tarafsızlığını zedeliyor.

Başka ülkelerde olduğu gibi denetleme kurumunun yöneticilerinin görevlerinden sonraki beş yıl boyunca özel sektör şirketlerinde görev almaları yasaklanmalı.

13. Bankacılık sektöründen tümüyle bağımsız bir denetleme kurumunun oluşturulması gündeme alınmalı.

14. İlk ve orta öğretim kurumlarında finansal okuryazarlık eğitimi verilmeli. Bu eğitimlere herhangi bir kısıtlama getirilmemeli.

15. Finansal okuryazarlık eğitimlerinin içeriği denetlenmeli.


16. Finansal ürünler konusunda vatandaşları tarafsız ve bağımsız biçimde bilgilendirecek girişimlere ihtiyaç bulunuyor.

Bu konuda çalışma yapan startup'lar desteklenmeli. 17. Finansal tüketiciyi hakları konusunda uyaran, ortaya çıkan mağduriyetler
konusunda bilgilendiren haberlere medyada mutlaka yer verilmeli. 18. Tüketicilerin tek tek bankalarla mücadele etmesinin güç olduğu gerçeğinden hareketle tüketici örgütleri desteklenmeli. Finansal okuryazarlık eğitiminde tüketici örgütlerine öncelik verilmeli.

17. Finansal tüketiciyi hakları konusunda uyaran, ortaya çıkan mağduriyetler konusunda bilgilendiren haberlere medyada mutlaka yer verilmeli.

18. Tüketicilerin tek tek bankalarla mücadele etmesinin güç olduğu gerçeğinden hareketle tüketici örgütleri desteklenmeli. Finansal okuryazarlık eğitiminde tüketici örgütlerine öncelik verilmeli.

19. Tüketici örgütleri bankalarla ilgili konularda toplu dava açmaya teşvik edilmeli.

20. Bankalar ve tüketiciler arasındaki davaların zorunlu arabuluculara verilmesi uygulamasından vazgeçilmeli.