Pandemi sürecinde gıdada arz sorunu yaşamayan
Türkiye ihracatta da ön plana çıktı. Meyve-sebze ihracatı ilk 6 ayda rekor kırdı. Yerinde üretim ve tedarik Türkiye'yi tekstil ve hazır giyimde bir üst lige çıkaracak. Pandemi ile mücadele eden ülkelere yapılan yardımlar da Türk firmalarına sipariş ve ihracat fırsatı olarak dönmeye başladı.
TÜRK MEYVE VE SEBZESİ FİLİPİNLER'E GİDİYOR
Kovid- 19 virüsünün yayıldığı dönemde yaş sebze ve meyve ihracatı hız kesmedi. Türk ürünleri dünyanın 117 noktasından alıcı buldu. Gabon, Mali, Yeşil Burun Adaları, Kongo, Angola, Antigua ve Barbuda, Burkina Faso, Tanzanya, İzlanda ve Küba'ya ürün satıldı. İlk 6 ayda yaklaşık 1.2 milyar dolarlık yaş meyve ve sebze ihracatı gerçekleşti. Kiraz, kayısı, şeftali, çilek ihracatında rekor kırıldı. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Çin ve Güney Kore'ye kiraz, Japonya'ya greyfurt, limon ihracatının önündeki engellerin kalktığını söyledi. Pekcan, Tayland, Tayvan, Vietnam, Filipinler'e yaş sebze-meyve ihracatı için çalışma yapıldığını belirtti. Uzakdoğu ve diğer pazarlara kiraz ihracatıyla ilgili protokol güncellemelerinin yapıldığını anlatan Ticaret Bakanı Pekcan, lojistik sıkıntılar nedeniyle yaşanabilecek ihracat kayıplarının önüne geçilebilmesi için de yurtdışı lojistik merkezler, alternatif güzergâhlar ve taşıma yöntemleri konusunda çalışmalar yapıldığını söyledi.
TEKSTİLDE ABD VE AVRUPA'NIN TEDARİKÇİSİ OLACAĞIZ
Tekstil ve hazır giyimde dünyanın dev satın alma grupları Kovid-19 sürecinin ardından tedarik talebini karşılamak için yönünü
Türkiye'ye çevirdi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'nin düzenlediği 'Whats's Next?/Gelecek Satın Alma Stratejileri ve Beklentileri' konulu online panele katılan ABD'li Newtimes'ın Ülke Müdürü Banu Yumrutaşlı, Türkiye'nin Çin'den kayacak tedarik talebini en hızlı karşılayabilecek ülke konumunda olduğunu belirterek, "Burada büyüyeceğiz" diye konuştu. H&M Türkiye Ülke Müdürü Leyla Ertur da, pandemi sürecinde lokalde güçlü olmanın önemini öğrendiklerini belirtti. Alman s.Oliver'ın Türkiye Genel Müdürü Nilay Topçu ise, "Yüksek adetleri Uzakdoğu'dan almak yerine daha küçük adetleri hızlı alabilmenin önemi anlaşıldı" dedi. Spring Near East Manufacturing CEO'su Şafak Kıpık, Türkiye'nin rekabet avantajını ortaya koyarak açığı kapatabileceğini söyledi. TGSD Başkanı Hadi Karasu da ABD'li üreticilerin gözünün Türkiye'de olduğunu kaydetti.