"TÜRKİYE TRANSİT KORİDOR HALİNE GELDİ"
Bakan Turhan, 2019'un önemli demir yolu gündeminden birisinin de Türkiye üzerinden Çin'den Avrupa'ya ilk transit trenin uğurlanması olduğunu dile getirerek, Marmaray ve Bakü- Tiflis-Kars demir yolu hattının Çin'in "Tek Kuşak Tek Yol" projesiyle bağlantısı sonucunda, Türkiye'nin Asya ile Avrupa, Orta Doğu ve Afrika arasındaki taşımalarda önemli bir "transit koridor" haline geldiğini ifade etti.
TCDD Taşımacılık AŞ'nin, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı ile "Orta Koridor"un daha etkin ve verimli kullanımı için bölge ülkeleriyle iş birliğini güçlendirdiğine dikkati çeken Turhan, kuruluşun esnek eşya tarifesinden basitleştirilmiş gümrük işlemleri, kapasitesi yüksek vagon tipine kadar birçok konuda önemli adımlar attığını ve taşımacılığını her geçen gün artırdığını söyledi.
Turhan, şöyle devam etti:
"İlk etapta Kazakistan (Kokhshetau )- Türkiye (Mersin) arasında 4 bin 700 kilometrelik mesafede başlayan taşımacılık, Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan-Rusya-Türkmenistan-Özbekistan-Tacikistan-Kırgızistan-Kazakistan-Çin ve Çin-Avrupa destinasyonlarıyla devam ediyor. BTK hattında karşılıklı olarak haftada 3 tren çalıştırılıyor, BTK hattının açılışından bu yana 7 bin 233 konteynerle 318 bin ton yük taşımacılığı gerçekleştirildi. 2018'e göre, 2019'da taşınan yük miktarı üç kat arttı."
"LOJİSTİK MASTER PLANLA LOJİSTİK ÜS HALİNE GELECEĞİZ"
Lojistik Master Plan kapsamında demir yolu öncelikli yatırımlarla, BTK ve Orta Koridor'un Asya ile Avrupa kıtaları arasındaki taşımalarda ana koridor olmasının ve Türkiye'nin lojistik üs haline getirilmesinin hedeflendiğini dile getiren Turhan, 2023, 2035 ve 2053 lojistik planlamalarının da bu hedeflere göre yapılandırıldığını söyledi.
Turhan, 2003'ten bu yana öncelikli demir yolu ulaşım politikalarıyla yaklaşık 137 milyar 500 milyon lira yatırım yapıldığını ifade ederek, mevcut demir yolu ağının kalitesinin iyileştirilmesi sonucunda konvansiyonel hatlara da yolcu talebinin arttığının görüldüğünü vurguladı.
Ankara-Kars demir yolu hattında büyük talep gören Doğu Ekspresi'ne alternatif olarak sefere konulan Turistik Doğu Ekspresi'nin Kars, Erzurum, Erzincan ve Sivas'ın turizmine önemli katkı sağlandığını belirten Turhan, "Konvansiyonel hatlarda sefere konulan yeni trenler hem şehirler arasında konforlu seyahat imkanı sunuyor hem de turizmi canlandırıyor. Boğaziçi, Ankara, Göller Ekspresi trenlerinin 2019'da sefere konulmasıyla diğer trenlerin duruşunun olmadığı ara istasyonların ulaşım ihtiyacına önemli çözüm de getirildi." değerlendirmesinde bulundu.
TCDD Taşımacılık AŞ'nin, uluslararası yolcu trenleriyle Avrupa'ya ve Orta Doğu'ya ulaşımı sağladığını anlatan Turhan, İstanbul-Sofya Ekspresi, Trans Asya Ekspresi (Tahran-Ankara) ve Tahran-Van Treni ile keyifli olduğu kadar ekonomik seyahat imkanı sunulduğunu kaydetti.
Turhan, Sofya-İstanbul Treni'nde seyahat edeceklerin, 5 Haziran-7 Ekim tarihlerinde, Romanya-Bükreş'e kadar gidebileceklerine dikkati çekerek, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattında yolcu taşımacılığının yapılması için çalışmaların sürdüğünü kaydetti.
"1 MİLYON 200 BİN ENGELLİYE ÜCRETSİZ ULAŞIM SAĞLANDI"
Engelli vatandaşların rahat ve konforlu seyahat imkanı sunması nedeniyle treni tercih ettiklerini ifade eden Turhan, "Sosyal politikalar uygulamaları içinde yer alan engelli vatandaşlarımızın ücretsiz seyahat etmesi ilkesi gereğince TCDD Taşımacılık, geçen yıl 1 milyon 200 bin engelli yolcuya YHT, ana hat ve konvansiyonel trenlerde ücretsiz ulaşım sağladı." diye konuştu.
Turhan, engelsiz ulaşım hedefiyle Bakanlığın himayelerinde yürütülen "Türkiye'de Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinin Erişilebilirliği Projesi" kapsamında 2 Aralık 2019'da demir yolu ulaşımında "Turuncu Masa" hizmet noktalarının, YHT'lerin durduğu 13 gar ve istasyonda hizmet vermeye başladığını sözlerine ekledi.