Kredi kartında tahtın yeni sahibi

Bireysel kredi kartı kredilerinde, yılbaşına göre 89 baz puan büyüme ile pazar payını yüzde 18.5 düzeyine yükselten Akbank, 2012’nin ilk çeyreğinde kredi kartı kredilerinde lider oldu.

Giriş Tarihi 16 Mayıs 2012, 00:00 Güncelleme 16 Mayıs 2012, 17:20
Kredi kartında tahtın yeni sahibi

İÇİNDEKİLER

Akbank aynı dönemde 220 bini aşkın üye işyeri ve bine yakın marka ortağıyla gerçekleştirdiği yaklaşık 400 kampanyayla müşterilerine hizmet ve avantajlar sunmaya devam etti.

Akbank'ın kredi kartları pazarındaki yenilik ve atılımlarına ilişkin basın sohbet toplantısında konuşan Akbank Ödeme Sistemlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, kredi kartı kredilerinin bankanın toplam bilanço büyümesini olumlu anlamda etkilediğini vurgulayarak, bunun ödeme sistemleri endüstrisinin en önemli performans göstergelerinden biri sayıldığına ve lider olmanın önemine dikkat çekti. Sindel, "Kredi kartı kredilerinin karlılığı ve portföy verimliliğini doğrudan etkileyen bir kalem olması nedeniyle, bu alanda elde edilen pazar liderliği portföy verimliliğinin en önemli göstergelerinden olmaktadır" dedi ve ekledi:

"Bu kalemin büyümesini sağlayan en önemli faktör toplam cirodaki büyümedir. Akbank, ciroda pazardaki en hızlı büyümeyi gerçekleştirdi. Akbank'ın kredi kartları ciro pazar payı ilk çeyrekte, yüzde 1.1 artışla yüzde 16'ya yükselerek pazardaki en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. Pazardaki en önemli gösterge olan kredilerdeki büyümeyi "pazar payı birinciliği" ile sonuçlandırdık; hedefimiz kalan çeyrekleri de lider olarak bitirmek. Ciro ve kredi kartı kredilerindeki dengeli büyüme ücret komisyonlarındaki artışı da tetikledi.

YENİLİKÇİ ÜRÜNLER

Kredi kartlarıyla nakit kullanım ve limit artırım kısıtlamalarının, kart sahiplerinin borçlarını daha az kredilendirebilmelerine neden olduğuna da işaret eden Sindel, bu uygulamanın aynı zamanda ileriye yönelik olan potansiyel ekstre bakiyesini daha uzun dönemli borçlandırma imkanını da azalttığını vurguladı ve ekledi:

"Bu da bireylerin kendilerini daha kısa süreli ve azalan miktarlarda kredilendirmelerine neden oldu. Biz Akbank Ödeme Sistemleri olarak kart sahiplerinin karşılaştığı bu gibi durumlara müşteri odaklı birçok ürün ve hizmet sunarak destek olmaya çalışıyoruz. Örnek olarak, peşin olarak yaptıkları harcamaların sonradan taksitlendirilmesini sağlayarak kart sahiplerinin aylık ödemelerini belirli bir hizmet bedeli karşılığında rahatlatabiliyoruz."

Makroekonomik göstergelerin nihai tüketicinin alışveriş miktarında eskisi kadar artış olmadığını gösterdiğine de dikkati çeken Sindel, "Bazı perakende sezonlarında veya indirim dönemlerinde kartlarla yapılan işlem adetleri artabiliyor, birçok kart aynı anda kullanılabiliyordu; ancak şimdi müşteriler de en çok fayda sağlayan karta odaklanarak cebinden artık bir kart çıkartma yoluna gidebiliyorlar. Bizim de hedefimiz müşterinin 360 derece ihtiyaçlarını karşılayarak onların cebinden en çok çıkan kart olmayı sağlamaktır" diye konuştu.

Akbank'ın bu büyümeyi 2 başarılı markası ile gerçekleştirdiğine işaret eden Sindel, Axess ile daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflerken, Wings'in seyahat etmeyi seven daha niş bir kitlenin ana kartı olmayı başardığının altını çizdi. Sindel, kart satışlarının geçen yıla göre yüzde 30 arttığına işaret ederek, "Bu büyümede Akbank'ın 1000'e yakın şube ağının ve geniş müşteri tabanının etkisi büyüktür" dedi ve bu konuda şunları söyledi:

"Buradaki büyümeyi hızlandıran en önemli faktör ise kart başına düşen yüzde 30 ciro büyümesi olmuş; yapılan kampanyaların da etkisi ile işlem başına düşen ciro miktarı da yine geçen sene aynı döneme göre yüzde 20 büyümüştür. Yine bu dönemde Türkiye'nin önde gelen markalarıyla sürdürdüğümüz stratejik işbirlikleri sayesinde yeni müşteri edinimi ve ciro artışı sağlandı. Boyner, CarrefourSA, Ikea ve Teknosa ile devam eden başarılı ortaklıklar portföy verimliliği ve karlılık içinde sürdürülebilir büyümeyi beraberinde getirdi."