Vestel Avrupa'yı 4 koldan sardı

Vestel; İngiltere, İspanya ve İtalya'dan 4 beyaz eşya markası satın aldı. Kurdaki artışla birlikte ihracat hedefini 2.5 milyar dolara yükseltti...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 03 Eylül 2011 Güncelleme 03 Eylül 2011, 00:00
Vestel Avrupa’yı 4 koldan sardı

İÇİNDEKİLER

Vestel global markalarda bilinirliğini artırmak adına dünya devi markaları satın almaya devam ediyor. 2008 krizinden sonra fabrika ve markaları kayyuma devredilen Antonio Merloni'nin yalnızca markalarını satın aldıklarını açıklayan Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, "Merloni'nin İngiltere'deki Servis ve Elektra, İtalya'daki Atlantic, İspanya'daki New Pol markalarını kapalı zarf sistemiyle teklif vererek satın aldık" dedi. Erdoğan, satın almak için marka arayışlarının devam ettiğini vurguladı.

Uzakdoğu'yu solladı
Turan Erdoğan, "En büyük rakibimiz Uzakdoğu'yu bu sayede geçiyoruz. Çünkü onlar aldıkları siparişi 3 ayda teslim ederken, biz 3 haftada veriyoruz" diye konuştu.
Almanya'nın Berlin kentinde düzenlenen Avrupa'nın en büyük elektronik fuarı IFA'daki standlarında sorularımızı yanıtlayan Erdoğan, IFA'ya 17'nci kez katıldıklarını, 2 bin 650 metrekarelik alanda 600 farklı elektronik ve beyaz eşya ürünlerini tüketicilerle buluşturduklarını ifade etti. Markalarına ilginin oldukça yoğun olduğunu vurgulayan Erdoğan, şunları kaydetti: "13 görüşme odası var; hepsi de dolup taşıyor. Burası bizim için ticari fuar oldu. Büyük müşterilerle bu fuarda temas kuruyoruz. Fuarın TV için yüksek sezon olan 4. çeyreğin başında düzenlenmesi bizim için avantaj." Erdoğan, Vestel'in 2011'in ilk yarısında 1.15 milyar dolarlık ihracatla bir önceki yıla göre yüzde 15 artış kaydettiğini ve yıl sonunda 2.5 milyar dolar hedeflediğini sözlerine ekledi.

Yeni pazarlar

Vestel 'in Avrupa pazarı dışında 2011'in ilk yarısında Rusya, Balkanlar, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika'da da hızlı büyüdüğünü söyleyen Erdoğan, şu bilgileri verdi: "Bu bölgelerde LCD TV satışlarında yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz. 2011'de Moğalistan, Gambiya, Çad, Demokratik Kongo gibi yeni pazarlarda ilk defa LCD TV satışı gerçekleştirdik. İhracat haritamızdaki ülke sayısını 131'e çıkardık."

İnternet artık televizyonda
Vestel , IFA'da Ultra Super Slim LED TV, Transparan LCD TV, 21:9 Cinema TV, 55 ekran dijital resim çerçevesi ve Glass ON TV'yi ilk kez sergiliyor. Connected TV, Vestel'in fuardaki en önemli ürünlerinden biri. Uzaktan kumanda üzerindeki özel internet tuşuyla internete bağlanma olanağı sağlayan bu LED TV, son kullanıcıya istediği içeriği (müzik, video, film vb.) istediği zaman internet üzerinden izleme olasılığı sunuyor. Fuarda sergilenen ürünlerden biri de Ultra Super Slim LED TV. Çerçeve genişliği 35 mm'den 25 mm'ye, paneldeki TV kalınlığı 39.5 mm'den 13.5 mm'ye düşen TV'ler süper ince özelliği ile dikkat çekiyor.