Kredi burs başvuruları ne zaman? 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları ne zaman alınacak?

KYK burs ve kredi başvuruları için heyecanlı bekleyiş başladı. Yurt sonuçlarının açıklanmasının ardından üniversite öğrencileri kredi ve burs imkanından faydalanmak için başvuru tarihini araştırıyor. Peki, kredi ve burs başvuruları ne zaman? 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları ne zaman alınacak? İşte detaylar...

Giriş Tarihi 01 Eylül 2019, 15:46 Güncelleme 01 Eylül 2019, 15:55
Kredi burs başvuruları ne zaman? 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları ne zaman alınacak?

İÇİNDEKİLER

Kredi ve burs başvuruları ne zaman başlayacak? Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) tarafından üniversitelerde eğitim gören öğrencilere yönelik verilen kredi ve burs imkanından faydalanmak isteyen öğrenciler başvuru tarihini merakla bekliyor. Yurt başvuru sonuçlarının açıklanmasının ardından burs başvurularının başlayacağı bildirilmişti. Bakanlıktan konu ile ilgili açıklama geldi. Peki, kredi ve burs başvuruları ne zaman? 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları ne zaman alınacak? İşte ayrıntılar...

2019 KYK KREDİ VE BURS BAŞVURULARI NE ZAMAN?

KYK burs ve kredi başvuruları için geri sayım başladı. Yurt başvurularının ardından şimdi de sıra kredi ve burs başvurularında. Geçtiğimiz günlerde KYK tarafından yapılan açıklamada kredi ve burs başvuruları ekim ayında yapılacağı bildirildi. Başvuruların ekim ayının ilk haftalarında başlaması bekleniyor.

Öğrencilerin öğrenimlerine katkı sağlamak amacıyla kredi ve burs imkanı sağlanıyor. Halen 416 bin 775 öğrenciye burs, 1 milyon 194 bin 833 öğrenciye kredi olmak üzere toplam 1 milyon 611 bin 608 öğrenciye maddi destek veriliyor. 2019 yılında lisans öğrencilerine 500 lira, yüksek lisans öğrencilerine bin lira, doktora öğrencileri ve milli sporculara da bin 500 lira aylık maddi destek verildi.

KYK BURS VE KREDİ BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

Burs/kredi başvuruları her yıl kamuoyuna duyurulan tarihler arasında e-Devlet üzerinden alınmaktadır. e-Devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında öğrenciden ekonomik, sosyal ve eğitim durumuna ilişkin bilgiler talep edilmekte ve bu bilgiler kamu kurumlarından alınan veriler ile karşılaştırılarak teyit edilmektedir. Yapılan değerlendirme sonucunda bütçe durumuna göre belirlenen sayıda öğrenciye burs verilmekte, durumu mevzuata uygun diğer tüm öğrencilere ise öğrenim kredisi verilmektedir.

BURS/KREDİ BAŞVURULARI AYRI AYRI MI YAPILMAKTADIR?

Burs/kredi başvuruları internet ortamında aynı başvuru sayfası üzerinden ayrı ayrı değil birlikte alınmaktadır.

BURS/KREDİ BAŞVURUSU YAPTIKTAN SONRA NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Değerlendirme sonucunda burs veya kredi tahsisi yapılan öğrencilerin yapacakları iş ve işlemler sonuç açıklama sayfasında ayrıntılı olarak yer almaktadır. Burs veya kredi almaya hak kazanan öğrencilerin belirtilen tarihler arasında e-Devlet üzerinden burs/kredi onay işlemi ekranında yer alan "taahhütname onayı" yapmaları gerekmektedir.

KREDİNİN BURSA DÖNÜŞMESİ İÇİN NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Kredi almakta iken durumunda sonradan değişiklik olanlardan; Yönetim Kurulunca belirlenen 'öncelikli burs verilecek öğrenciler' kapsamına giren öğrencilerin kredileri bu durumlarını belgelendirmek kaydıyla öğrencilerin durumunda meydana gelen değişikliği izleyen ödeme döneminden itibaren bursa dönüştürülmektedir. Bu durumda bulunan öğrencilerin dilekçe ile Kurumumuz Genel Müdürlük adresine posta yoluyla ya da bizzat müracaat etmesi gerekmektedir.