İnternetten yaptığınız alışverişte farklı ürün geliyorsa ürünün bedelini kargo şirketinden tahsil edebilirsiniz
İnternetten alışveriş yapanların karşılaştığı sorunlardan biri de sipariş verdiği ürünle eline geçen ürünün aynı olmamasıdır. Kayseri'de bu durumu yaşayan iki kişi Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyet ise ürünün bedelini kargo şirketinden tahsil etti.
Yabancı uyruklu Rodrigue Djossou, 26 Kasım 2019'da uzaktan satış sözleşmesi ile 175 liraya çanta satın aldı. Gönderilen ürünün tanıtımdakinden farklı olduğunu, ürün bedelini kargo firmasına ödediğini ve oluşan mağduriyeti bildirmesine rağmen tarafına herhangi bir bilgi verilmediğini iddia eden Djossou, mağdur olduğunu belirterek, ödediği tutarın iadesi için 2 Aralık 2019'da Talas İlçe Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.
175 LİRA KARGO FİRMASINDAN TAHSİL EDİLDİ
Kargo firması savunmasında, satış yapan firmanın sözleşmeli müşteri olduğunu, bu nedenle gönderinin içeriğinin kontrol edilmeden taşındığını ve tüketiciden alınan tutarın firmaya ödendiğini bildirdi.

Hakem Heyeti, yaptığı incelemede, tüketicinin ürün bedelini kargo şirketine ödediği ve ürünün farklı gönderildiği konusunda firmaya bilgi verdiği, buna rağmen firma tarafından mağdur edildiği anlaşıldığından başvuru sahibinin talebinin kabulüne, ayıplı ürün bedeli olan 175 liranın kargo firmasınca tüketiciye iadesine karar verdi.
Yine 5 Aralık 2019'da internet üzerinden 230 liraya ürün satın alan ve bedelini taşıyıcı firmaya ödeyen Firdevs Nur Aytulun, gelen ürünün tanıtımdakinden farklı olduğunu görünce taşıyıcı firmaya durumu anlatmasına rağmen mağduriyetinin giderilmediğini öne sürerek, ödediği tutarın iadesi için 13 Aralık 2019'da Talas İlçe Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulundu.
Kargo firması, verilen yasal süre içerisinde savunmasını yapmadı. Başvuru sahibinin talebini kabul eden hakem heyeti, ayıplı hizmet sonucu ödenen 230 liranın tüketiciye iadesine hükmetti.

"YABANCI UYRUKLULAR DA TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURABİLİR"
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, AA muhabirine, tüketicilerin en çok sorun yaşadığı ve çözüme kavuşmayan konuların uzaktan satışlar olduğunu söyledi.

