Hadi ipucu sorusu 6 Mayıs: İnternet sitesi üzerinden sipariş verme ya da ticaret yapmayı sağlayan yöntem nedir?

Hadi ipucu sorusu için bekleyiş sona erdi. Canlı bilgi yarışması Hadi'nin bugünkü ödülü 15 bin TL. İpucu sorusu ise dijital ile alakalı. Peki, internet sitesi üzerinden sipariş verme ya da ticaret yapmayı sağlayan yöntemin ismi nedir? İşte 6 Mayıs Hadi ipucu sorusu ve cevabı...

takvim.com.tr
takvim.com.tr
Hadi ipucu sorusu 6 Mayıs: İnternet sitesi üzerinden sipariş verme ya da ticaret yapmayı sağlayan yöntem nedir?

Hadi ipucu sorusu yayınlandı. 15 bin TL ödüllü Hadi tarafından yapılan açıklamada, "1995 yılından sonra internet kullanımının artmasıyla hızlı bir şekilde alışveriş yapılmasını sağlayan dijital bir sektör oluşturmuştur. İpucumuz ise bu sektörden geliyor sevgili hadiciler. Herhangi bir ürün ya da hizmet için, çeşitli ödeme yöntemleriyle bir internet sitesi üzerinden ticaret yapmanızı veya sipariş vermenizi sağlayan alışveriş yönteminin ismi nedir?" denildi. İşte 6 Mayıs Hadi ipucu sorusu ve cevabı...

HADİ İPUCU SORUSU (6 MAYIS 2019)

Soru: İnternet sitesi üzerinden sipariş verme ya da ticaret yapmayı sağlayan yöntem nedir?

Cevap: E-TİCARET

Perakende satış, son tüketicilere veya alım amacı ticari kâr sağlamak olmayan kuruluşlara yapılan ürün ve hizmet satışıdır. En geniş anlamıyla takasla birlikte başladığı söylenebilir. Daha dar anlamda ticari bir etkinlik biçimini kazanması ise seyyar satıcıların ürünlerini dolaşarak sattığı ve ilk pazar yerlerinin kurulduğu birkaç bin yıl önceye değin uzanır.

Öteki birçok işte olduğu gibi yoğun bir rekabete dayanan perakende satış sektöründe iş yerlerinin kapanması oldukça sık görülür. Asıl rekabet fiyat düzeyinde ortaya çıksa da satış yerinin uygunluğu, ürünlerin seçimi ve sergilenmesi, iş yerinin çekiciliği gibi fiyat dışı öğelerle güvenilirlik, tanınmışlık gibi etkenler de önemli rol oynar. Rekabetin perakendecilikteki alışılmış ürün sınıflamalarını yıkması nedeniyle iş yerlerinin büyük çoğunluğu adlarının çağrıştırdığı alanların dışında da bir dizi ürün sunar.

Perakende satış, son tüketicilere veya alım amacı ticari kâr sağlamak olmayan kuruluşlara yapılan ürün ve hizmet satışıdır. En geniş anlamıyla takasla birlikte başladığı söylenebilir. Daha dar anlamda ticari bir etkinlik biçimini kazanması ise seyyar satıcıların ürünlerini dolaşarak sattığı ve ilk pazar yerlerinin kurulduğu birkaç bin yıl önceye değin uzanır.

Öteki birçok işte olduğu gibi yoğun bir rekabete dayanan perakende satış sektöründe iş yerlerinin kapanması oldukça sık görülür. Asıl rekabet fiyat düzeyinde ortaya çıksa da satış yerinin uygunluğu, ürünlerin seçimi ve sergilenmesi, iş yerinin çekiciliği gibi fiyat dışı öğelerle güvenilirlik, tanınmışlık gibi etkenler de önemli rol oynar. Rekabetin perakendecilikteki alışılmış ürün sınıflamalarını yıkması nedeniyle iş yerlerinin büyük çoğunluğu adlarının çağrıştırdığı alanların dışında da bir dizi ürün sunar.