Bugünkü
Takvim

un suyunu çıkarın

Vitamin deposu pırasanın suyu da en az kendisi kadar fayda sağlıyor. Diyetisyen Kandıralı, 'Pırasa suyu kan basıncını dengeleyerek, la mücadele eder' diyor

Yüksek tansiyonun suyunu çıkarın
Güçlü bir antioksidan kaynağı olan pırasa, kış mevsiminin sevilen, sağlıklı besinlerinin başında geliyor. A, C ve K vitamini, B6, folat, demir, magnezyum ve manganez gibi birçok vitamin ve besin öğesi içeren pırasanın suyu da şifa dağıtıyor. Kronik hastalıklar ve yaşlanmaya yol açan serbest radikallerle savaşan bu sebze ve suyunun diğer faydaları şöyle sıralanıyor:
Kanser: Pırasa allil sülfidleri için iyi bir kaynaktır, tümör büyümesi ile bağlantılı bir takım yolları değiştirdiği ve kanser oluşumunu engellediği bilinmektedir.
Anemi: Hemoglobin (vücutta oksijen taşınması için kırmızı hücrelerdeki protein) sentezi için esansiyel olan demir içeriği ile çeşitli anemilere karşı savaşmada yardımcıdır.
C vitamini içermesi ile de demir emilimini arttırır.
Enfeksiyon: Pırasa suyu artirit, gut ve idrar yollarındaki enfeksiyonlarda, iltihap karşıtı ve mikrop kırıcı özellikleri ile kullanılabilen bir sebzedir.
Afrodizyak: Pırasa, soğan, sarımsak ve kereviz afrodizyak etkiye sahiptir. Pırasa ve kereviz birlikte kullanılıp değerlendirilebilir.
Solunum yolları: Uçucu yağ içeriği nedeniyle pırasa suyu solunum yollarını rahatlatmaya yardımcıdır. Grip, soğuk algınlığı ve nezle ile ilişkili semptomların azaltılmasında etkilidir.
Sindirim sağlığı: Lif içeriği ile bağırsak fonksiyonlarını ve bağırsak hareketliliğini düzenlemeye yardımcıdır.
Yüksek kan basıncı: Yüksek potasyum içeriği ile idrar atılımı teşvik eder bu sayede kan basıncını düşürmeye ve düzenlemeye yardımcı olur. Yüksek kan basıncı ile mücadele eden bireylere pırasa suyu önerilir. Pırasa allium familyasına ait olması sebebiyle kalp krizine neden olabilen trombositlerin pıhtılaşmasını önler, kan basıncını düşürücü etkiye sahiptir. Kalp ve damar sağlığı için zararlı moleküllerden kurtulmaya yardımcıdır.
Yüksek kolesterol: Pırasa yüksek kolesterol düşmanıdır. Bağırsakta kolesterol emilimini ve kanda LDL kolesterol oksidasyonunu azaltır. Bu sayede damar sertliği plakların oluşumu engellenir.
Sinir sistemi: Sağlıklı sinir sistemi için magnezyum, fosfor ve folat gibi önemli besin öğeleri içerir. Konsantrasyonu, hafızayı ve beynin bilgi işleme kapasitesini arttırmaya yardımcı olur.
Kilo kaybı: Pırasa düşük kalorili olması, su içeriğinin zenginliği ve lif içermesi ile kilo kaybetmede sıklıkla kullanılan besinler arasındadır. Tokluk hissini ve metabolizma hızını arttırır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.