Bugünkü
Takvim
  • Siyaset
  • 17.11.2015 00:00
  • Son Güncelleme: 17.11.2015 21:35

Zana etmezse ne olacak?

HDP Ağrı Milletvekili , etmezse 'te yasama çalışmalarına katılamayacak.

Zana yemin etmezse ne olacak?
Milletvekili metninde değişiklik yaparak, "Türk milleti" yerine, "Türkiye milleti" ifadesini kullanan Zana, yemin töreninin sonunda yeniden kürsüye çağrılacak.

yetkilileri, Zana'nın, Zonguldak milletvekillerinin de yemin etmesinin ardından ve birleşim sona ermeden, ant içmek üzere yeniden kürsüye davet edileceğini bildirdi.

'nın yemin etmemesi halinde Meclis'te yasama çalışmalarına katılamayacağını belirten yetkililer, Genel Kurul'da konuşma yapamayacağını, oy kullanamayacağını, yasa teklifi veremeyeceğini, ancak özlük haklarından yararlanacağını ifade etti.

ZANA: "YEMİN ETMEYECEĞİM"
Leyla Zana, "Bazı şeylerin değişmesi gerek, kesinlikle tekrar yemin etmeyeceğim" dedi.

NE OLMUŞTU?
HDP Ağrı Milletvekili Leyla Zana'nın yemini, yemine Kürtçe başladığı ve 'Türk milleti' ifadesini 'Türkiye milleti' olarak değiştirdiği için kabul edilmedi. Zana, Meclis Başkanı Baykal'ın yemini tekrarlama talebini de yerine getirmedi.

HDP Ağrı Milletvekili Leyla Zana'nın, milletvekili yeminini öncesinde Kürtçe, "Bi Hevîya Aşîtî Kî Bi Rûmet Û Mayînde" (Onurlu ve kalıcı bir barış umuduyla) ifadesini kullandı ve yeminde yer alan 'Büyük Türk Milleti' ifadesini 'Büyük Türkiye Milleti' olarak okudu.

Meclis Başkanı Baykal, yemin metnine sadık kalınmadığı için yeminin kabul edilemeyeceğini söyleyerek Zana'yı tekrar kürsüye çağırdı ancak Zana yeniden kürsüye gitmedi.



kalan karakter 1000

mustafa mustafa

ben olsam kanun teklifi veririm böylelerinin miletvekiligi düs sün vekilikten ihrac edilsin para yerine zere göstertmem

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır0
cevapla 18.11.2015 09:46
yşl. yşl.

seni türkiye büyük millet meclisine girmene müsade edende kabahat

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır0
cevapla 17.11.2015 23:51
fuat kam fuat kam

sevgili kardeşim öyle bir sistemimiz var ki vatan hainleri dahil her türlü insan o meclis çatısının altına girebiliyor,onun için sistemin değiştirilmesi şart ülkemizin bekaası için

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 18.11.2015 08:22
derya çakır derya çakır

köpek soylarının yemini kabul olsaydı ölülerine leş değil şehit derlerdi türkiye cumhuriyetinde türk demiyosanız türk meclisinde işiniz yok türkiye sınırları içinde yaşamaya bile hakkınız yok sizin

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 17.11.2015 23:16
TRAKYALI AGA TRAKYALI AGA

Ağzına sağlık kardeş bunların Türkiye'de işi ne nefes dahi almasınlar bunlar su katılmadık vatan haini ve terörist bırakın maaş vermeyi meclisin kapısından içeri sokmayacaksın bunların tamamını Birde Türkiye Partisi olacakmış bu it sürüleri kendilerine hayrı yok Türkiye Cumhuriyeti'ne mi bizlere mi hayrı dokunacak bu sürüngenlerin

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 18.11.2015 11:46
adil adil

Mazbatası iptal edilmeli. vekil maaşı alıp oturuma katılmıyorsa onun işine gelir

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır0
cevapla 17.11.2015 23:07
Emir Demir Emir Demir

yemin etmeden hani milletvekili olunamıyordu? Bu güruh yasamaya katılamayacak, konuşamayacak ve yasa teklifi veremezken nasıl özlük hakları kalıyor? Bu kaprisli hayvanlara daha ne kadar tahammül edeceğiz?

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır0
cevapla 17.11.2015 22:36