Bugünkü
Takvim

Kısır erkeklere lezzetli müjde

Spermlerindeki hasar nedeniyle kısırlık derdi çeken erkeklere baba olma umudu doğdu. Türk doktorların da yer aldığı araştırmayla, antioksidanlar ve B, C, E gibi vitaminlerden oluşan tedavide büyük başarı sağlandı

  • Sağlık
  • 07.03.2019 11:15
  •  - 
  • Son Güncelleme: 07.03.2019 11:15
ABONE OL

Akşam'daki habere göre, Türk ve Fransız doktorların ortak çalışması, baba olmak isteyen ancak sperminin DNA yapısındaki hasar ya da aktiflik problemi nedeniyle hayallerine kavuşamayan erkeklere umut ışığı oldu. Dr. Aygül Demirol ile birlikte araştırmanın Türkiye ayağını yürüten Prof. Dr. Timur Gürgan, 'Çinko, selenyum, betakarotenle C, B9, B12 ve E vitaminlerinden oluşan kombine tedavi, sperm DNA hasarının azaltılmasında açık bir şekilde olumlu sonuç verdi' dedi. Antalya'da düzenlenen 2. Üreme Tıbbı Derneği Kongresi'nde sunulan araştırmayı Fransız doktorlarla birlikte anlatan Prof. Dr. Gürgan, 'Hastaları spermlerindeki bozulmalara göre üçe ayırıp her birine farklı antioksidan tedavisi uyguladık' diye konuştu. Gürgan, elde ettikleri sonuçları ise şöyle anlattı:

Sperm DNA'sındaki parçalanma yüzde 30'dan büyük ve spermin aktifliği yüzde 20'den küçükse: C, E vitaminleri, betakaroten, çinko, selenyum betaselen takviyesi.

Aktiflik yüzde 30'dan büyük ve parçalanma yüzde 20'den küçükse: Çinko ve B, B9, B12 vitamini takviyesi.

Spermde parçalanma ve aktiflik yüzde 20-30 oranında ise çinko, B ve E vitamini takviyesi.

Spermin hem parçalanma hem de aktiflik bölümlerinde oran çok yüksekse aktifliğe yönelik tedavi (çinko ve grup B vitaminleri birlikte verilmeli ve mikroenjeksiyon planlanmalı).

TURUNÇGİL C, HAVUÇ B9 VİTAMİNİ DEPOSU

ÇİNKO: Arpa, peynir, sığır eti, kepekli ekmek, tavuk, yumurta sarısı, süt ve süt ürünleri, balık, patates, ceviz, badem, tam tahıl, kuru fasulye, lahana, ayçekirdeği, karaciğer, kuzu eti ve tahıllar.

C VİTAMİNİ: Turunçgiller, domates ve patates.

B9: Yeşil sebzeler, kabak, patates, havuç, süt, yumurta, peynir
ve karaciğer.

B12: Karaciğerde, sütte, yumurta akında, peynirde, balıkta, ette ve karideste bol miktarda bulunur.

E VİTAMİNİ: Tahıl, ıspanak, kabak, lahana, marul gibi yeşil sebzeler.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.