Bankaların aldığı ücret ve komisyonları,makul bir seviyeye
getirecek yasal çalışma yapan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, vatandaşlara bankalarla mücadele
yöntemini de anlattı.
takvim.com.tr
Bankaların aldığı ücret ve komisyonları,makul bir seviyeye
getirecek yasal çalışma yapan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, vatandaşlara bankalarla mücadele
yöntemini de anlattı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda, yetkinin, tüketici sorunları hakem
heyetleri ve tüketici mahkemelerinde olduğu
ifade edildi.
Açıklamada vatandaşların bu tür haksız ücretleri nasıl alacakları da anlatıldı:
İşte adım adım mücadele...
1) Öncelikle bankaya başvuruda bulunarak, kesintilerin iade edilmesi talep edilmelidir.
2) Banka tarafından bu talebe
olumsuz cevap verilmesi veya hiç
cevap verilmemesi halinde ikamet
edilen yerdeki veya bankanın bulunduğu yerdeki,
illerde Ticaret İl Müdürlüğü, İlçelerde ise Kaymakamlıklar
bünyesinde faaliyet gösteren, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine mevcut belgeler ile birlikte başvuruda bulunulması
gerekmektedir.
3) 2013 yılı için değeri bin 191,52 liraya kadar olan uyuşmazlıklar için Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvuru yapılması zorunludur.
Bu değere kadar olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar
bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunun
ilamların yerine getirilmesine dair
hükümlerine göre yerine getirilir.
4) Tüketici sorunları Hakem Heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için,
ayrı ayrı inceleyerek mevcut duruma göre bir karar verecektir.
5) Hakem heyetlerince, kesilen bu
bedellerin iade edilmesi yönünde
bağlayıcı karar alması durumunda,
söz konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde,
yine adliyelerde bulunan
icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin talep edilmesi
gerekecektir.
Gümrük ve T,caret Bakanlığı vatandaşlarını bu konuda uyardı
Kredi kartı aidatı ve dosya masrafı gibi haksız ücretleri geri almayı sakın unutmayın
Uygulanılan bu haksız ücretlendirmeye karşı paranızı geri almayı unutmayınız...