Adalet Bakanlığı 1300 hakim ve savcı alımı ne zaman? 2019 Hakim savcı alımı başvuru şartları neler?

Adalet Bakanlığı tarafınan 1300 hakim ve savcı alımı yapılacak. Geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamanın ardından adaylar, başvuruların ne zaman başlayacağını merak etmeye başladı. Konu ile ilgili gelişmeler yakından takip ediliyor. Peki, Adalet Bakanlığı 1300 hakim ve savcı alımı ne zaman? 2019 Hakim savcı alımı başvuru şartları neler?

Giriş Tarihi 03 Ekim 2019, 13:29 Güncelleme 03 Ekim 2019, 13:29
Adalet Bakanlığı 1300 hakim ve savcı alımı ne zaman? 2019 Hakim savcı alımı başvuru şartları neler?

İÇİNDEKİLER

Adalet Bakanlığı 1300 hakim ve savcı alımı ne zaman? Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 29 Aralık 2018 tarihinde gerçekleştirilen Hakim ve Savcı Adaylığı yazılı yarışma sınavlarının mülakat sonuçlarının açıklanmasının ardından kazanan adaylar duyuruldu. Hak kazanamayan adaylar bir sonraki alımların ne zaman yapılacağını araştırmaya başlamıştı. Adalet Bakanı Abdulhamit Gül ise yaptığı açıklama ile 1300 hakim ve savcı alımı yapılacağını bildirmişti. Peki, Adalet Bakanlığı 1300 hakim ve savcı alımı ne zaman? 2019 Hakim savcı alımı başvuru şartları neler? İşte konu ile ilgili detaylar...

ADALET BAKANLIĞI 1300 HAKİM SAVCI ALIMI NE ZAMAN?

Adalet Bakanı Abdulhamit Gül yaptığı açıklamada, 1300 hakim ve savcı alımının yıl sonuna kadar yapılacağını bildirdi. Ancak alımların hangi tarihte başlayacağı henüz bildirilmedi. Hakim ve savcı alımı ile ilgili açıklama geldiğinde haberimizin içeriğinde yer alacak.

İşte Bakan Gül'ün yaptığı o açıklama:

2019 yılı sona ermeden 1300 yeni hakim ve savcı alımı da yapılacağını belirten Adalet Bakanı, "Yargı reform paketi 5 yıllık süreci kapsıyor. Yargı reformu belgesi tüm milletimizin yargı reform belgesidir. Yargı hiçbir yapıya teslim edilemez. Bu belgeler daha iyisini bulmak adına revize edilmesi gereken belgelerdir. Eleştiriler de oldu, bizim için çok değerlidir. Bu belge güven veren ve erişilebilir adalet yaklaşımıyla hazırlandı. Yeni bir insan hakları eylem planı hazırlamak için çalışmayı başlattık.Hukuk mesleğine giriş sınavı getiriyoruz. Bir meslek sınavına girilecek ondan sonra mesleğe kabul işlerinde süreç başlayacak. Nitelikli hukukçu yetişmesine katkı sağlayacak. Hakim ve savcı yardımcılığı konusunu önemsiyoruz. Hem teori hem pratiği artıracak. Hakim yardımcılığından sonra hakim olmak için sınava girecek. Tüm bu süreçlerden sonra hakim ve savcı cübbesini giyip mesleğini ifa edebilecek." dedi.

ADLİ İDARİ YARGI HAKİMLİĞİ ADAYLIĞINDA 70 PUAN ŞARTI

Adli ve idari yargı hakim adaylığı mülakatına katılabilmek için yazılı sınavda 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekecek. Başarılı olanların sayısı, ilan edilen kadronun iki katı fazlasının altında kalırsa sadece başarılı olanlar mülakata çağrılacak.

Hakim ve savcı adaylığı süresi iki yıl olacak. Bu süre, avukatlık mesleğinden adaylığa alınanlar için bir yıl olacak. Adaylık, eğitim ve staj olmak üzere iki dönemden oluşacak.

Adalet Bakanının görevlendireceği bakan yardımcısı başkanlığında Teftiş Kurulu Başkanı, Ceza İşleri, Hukuk İşleri ve Personel Genel Müdürleri olmak üzere toplam 5 üyeden oluşan Mülakat Kurulu kurulacak. Üyelerin hukuki veya fiili sebeplerle katılamamaları halinde, yerine vekalet edenler Mülakat Kuruluna katılacak.

Adaylık süresinin sonunda adaylar, yazılı ve sözlü sınava tabi tutulacak. Bu sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek. Yazılı sınavda en az 70 puan alanlar sözlü sınava alınacak. Başarılı sayılmak için yazılı sınav puanının yüzde 60'ı ile sözlü sınav puanının yüzde 40'ının toplamının en az 70 olması gerekecek. Yazılı sınavda başarılı olamayan adaylara iki ay içinde bir sınav hakkı daha tanınacak.

Meslek öncesi eğitimini tamamlamadan görevden ayrılanlar ile meslek öncesi eğitimlerini tamamlayıp mesleğe kabul edildikten sonra meslek öncesi eğitim süresi kadar çalışmadan görevden ayrılanlar, meslek öncesi eğitimleri sırasında kendilerine ödenen aylık, ödenek, tazminatlar ile her türlü ödemelerin, mecburi hizmetin eksik kalan kısmı ile orantılı miktarını iki kat olarak ödemek zorunda olacak.

BÖLGE ADLİYE MAHKEMELERİNE YÖNELİK DEĞİŞİKLİKLER

Bölge adliye mahkemesi dairelerinin daha etkin ve verimli çalışmasının sağlanması amacıyla iş yoğunlukları dikkate alınarak birden fazla heyet halinde çalışabilmesine imkan tanınacak.

Bölge adliye mahkemesi dairelerinde Hakimler ve Savcılar Kurulu (HSK) tarafından birden fazla heyet oluşturulabilecek, yeni oluşturulan heyetin başkanı HSK tarafından belirlenecek.

Bölge adliye mahkemesince verilen kararın niteliğine bakılmaksızın, Yargıtay tarafından onama veya düzelterek onama kararı verilen dosyaların doğrudan ilk derece mahkemesine gönderilmesi ve kararın bir örneğinin bilgi mahiyetinde bölge adliye mahkemesine iletilmesi sağlanacak.

Bölge adliye mahkemesinin, istinaf başvurusunun esastan reddine ilişkin kararının Yargıtayca bozulması halinde dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine, kararın bir örneği de bölge adliye mahkemesine gönderilecek.

Ayrıca bölge adliye mahkemesi ceza dairelerinin hukuka aykırılığın düzeltilerek istinaf başvurusunun esastan reddi kararına dair verilen bozma kararlarına ilişkin dosyaları da gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine iletilecek. Bu halde aynca verilen bozma kararının içeriği ile bölge adliye mahkemesinin düzeltme nedeni dikkate alınmak suretiyle Yargıtayın uygun görmesi halinde dosya, bölge adliye mahkemesine gönderilebilecek. Bu düzenleme, yürürlüğe girdiği tarihten sonra Yargıtay tarafından verilen bozma kararları hakkında uygulanacak.
Yargıtayın bozma kararına uyulması durumunda ilk derece mahkemesi tarafından verilen karara karşı, istinaf veya temyiz sınırlarına bakılmaksızın yalnızca temyiz yoluna başvurulabilecek.

İki yıla kadar hapis cezası gerektiren suçlar bakımından ilk kez bölge adliye mahkemesi dairelerince verilen mahkumiyet kararlarına karşı temyiz yolu açık olacak.