1990'ların başında canlanan Bugatti'nin sahnede çok ihtiyaç duyduğu dönüşü simgeleyen Bugatti EB110 dört turbolu 3.5 litrelik V12 motoruyla dikkat çekiyordu. 603 beygir gücündeki bu canavar, rekor kıran azami hızıyla biliniyordu.
Motor ve Şanzıman: 3.5 litrelik dörtlü turboşarjlı V12, Altı İleri Manuel
McLaren F1, günümüzün modern süper otomobillerinin ölçüldüğü çıta olmaya devam ediyor. Piyasaya sürülmesinden onlarca yıl sonra bile gelmiş geçmiş en hızlı atmosferik yol otomobili unvanını koruyor.
Motor ve Şanzıman: 6.0 litre doğal emişli V12, Altı İleri Manuel
İlk versiyonlarında klima, hava yastıkları gibi temel özelliklerden bile yoksun, saf ve kaslı bir coupe olan Dodge Viper, devasa V10 motoruyla birlikte sadece altı ileri BorgWarner T56 manuel şanzımanla geliyordu.
Motor ve Şanzıman: 8.0 - 8.4 litre doğal emişli V10, Altı İleri Manuel
Tork Canavarı: Sonraki nesillerde şanzıman, tork kapasitesini artırmak için Tremec TR-6060 ile değiştirildi. Viper'ı kontrol etmenin zorluğu, manuel şanzımanın getirdiği kontrol hissiyle bütünleşerek onu bir "dul yapıcı" olarak ünlenmesine neden oldu.
İkonik Ford GT40'ın manevi halefi olan 1. Nesil Ford GT, 5.4 litrelik süperşarjlı V8 motoru ve şık alüminyum gövdesiyle dikkat çekiyordu.
Motor ve Şanzıman: 5.4 litrelik süperşarjlı V8, Altı İleri Manuel (Ricardo UK)
Ricardo Mirası: Şanzıman, Porsche'nin yarış otomobili şanzımanlarının da üreticisi olan Ricardo UK tarafından geliştirilmişti. İkinci nesil Ford GT'nin yedi ileri Getrag çift kavramalı şanzımana geçiş yapması, bu efsanenin de manuel vitese veda ettiğini gösterdi.