;

Sıra milli te

Türkiye'nin milli teknoloji hamleleri devam ediyor. Yerli otomobil, uçak, helikopter ve gemi projelerinin ardından şimdi de yerli için çalışmalarına başladı.

Sıra milli lokomotifte

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'nün öncülüğünde TÜBİTAK, yerli ler için düğmeye bastı. Ekimden bu yana E5000 Tip Elektrikli Lokomotif Geliştirilmesi Projesi için 160 kişilik ekip çalışıyor.

48 AYDA TAMAMLANACAK

48 ayda tamamlanacak projeyle TCDD'nin ana hat yük ve yolcu taşıma ihtiyaçları karşılanacak. Modern sürüş sistemine sahip, 5.000 kilovat gücünde, 160 kilometre süratli ve TSI (Avrupa karşılıklı işletilebilirlik yönetmeliği) gerekliliklerine uygun bir elektrikli lokomotifin tasarımı ve prototip üretimi yapılacak. Sertifikasyon ve testler ile birlikte 4 yıl sürmesi planlanan proje sonucunda üretilecek elektrikli lokomotif, çekiş ve kontrol sistemleri Türkiye'de tasarlanmış ve üretilmiş en güçlü araç olma unvanına sahip olacak.

YERLİ VE MİLLİ İMKANLARLA TASARLANABİLECEK

Sabah'tan Selçuk Adıgüzel'in haberine göre; Projede demiryolu araçları konusunda Türkiye'deki en yetkin kurumlar olan Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş. (TÜLOMSAŞ), TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) bir araya geldi. Oluşturulan konsorsiyum özel sektör işbirliği ile lokomotifin tasarımı ve prototip imalatı hayata geçirilecek. Projenin sonunda ortaya çıkacak prototipin sertifika alıp başarıyla devreye alınmasının ardından ilk aşamada TCDD 20 adet daha sipariş vererek lokomotif ihtiyacını yerli lokomotifle karşılamaya başlayacak. Proje ile 5000 kW ve daha büyük güçteki raylı taşıtların ve kritik alt sistemlerinin artık Türkiye yerli ve milli imkânlarla tasarlanabilmesi ve üretilmesi mümkün hale gelecek.

4 MİLYAR DOLAR ÜLKEDE KALACAK

Türkiye'nin 2023 hedefleri doğrultusunda önümüzdeki yıllarda 500 adet lokomotifin alınması planlanıyor. Bir demiryolu aracının ortalama ömrü 30 yıl. Türkiye'nin kendi lokomotiflerini üretmesiyle birlikte 30 yıl boyunca lokomotifler için harcanacak yaklaşık 4 milyar doların büyük bir kısmı yurtiçinde kalacak.

İHRAÇ EDER HALE GELİR

Yerli lokomotif projesi, Türkiye'nin sadece altyapı işletmecisi olmadığını, 2023 hedefleri doğrultusunda kendi ihtiyaçlarını milli tasarımlar ile giderebilecek güçte olduğunu gösterecek. Projeden elde edilecek tecrübe ve bilgi birikimi sayesinde, bundan sonra ihtiyaca uygun lokomotiflerin tasarım ve üretimlerinde yurtdışı bağımlılık kalkacak. Türkiye'nin fikri mülkiyet haklarına sahip olacağı teknolojinin ihracat edilmesi de mümkün olacak. Bu sayede Türkiye, dünyada lokomotif ihraç eden sayılı ülkelerden biri haline gelecek.

Etiketler:
  • 15 Kasım 2017, Çarşamba 07:12

kalan karakter 1000

halis halis

Elektrik direkleri yer altından olsa daha sağlıklı olur....

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 15.11.2017 10:37
maho maho

İnşallah.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 15.11.2017 09:46

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.