Zorunlu trafik sigortasında 'kartel' şüphesi

TÜSODER Onursal Başkanı Ağaoğlu, "Şirketlerin yüksek primler için elinde hiçbir mazeret kalmadığı halde trafik sigorta primlerinin düşürülmemesi, kartel yapılanması olduğunu düşündürüyor." dedi.

Giriş Tarihi 04 Mayıs 2016, 00:00 Güncelleme 04 Mayıs 2016, 13:35
Zorunlu trafik sigortasında ’kartel’ şüphesi

İÇİNDEKİLER

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, zorunlu trafik sigortası primlerinin bir süredir tüketiciyi mağdur edecek yüksek ücretlerden yaptırıldığını söyledi.

Ülkede önemli miktarda aracın sigortasının olmadığına işaret eden Ağaoğlu, hazırlanan torba yasanın ardından tüketicilerin primlerin düşürülmesini beklediğini anlattı.

Hükümetin şirketler adına güzel bir iş yaptığını vurgulayan Ağaoğlu, bu düzenlemeyle sigorta şirketlerinin eskiye ve geleceğe dönük yüklü tazminatlar ödemesiyle ilgili yaşanan sorunun çözüldüğünü kaydetti.

"TEK KAZANAN HEP KAZANAN SİGORTA ŞİRKETLERİ"
Bu yüklü maliyet unsurunun ortadan kaldırılmasıyla şirketlerin primlerini aşağıya çekmesi gerektiğine dikkati çeken Ağaoğlu, şöyle devam etti:

"Sigorta şirketleri, torba yasayla kendilerine sağlanan her türlü güvence ve kolaylığa rağmen halen zorunlu trafik sigortası primlerini düşürmedi. Önümüzdeki dönemde de düşecek gibi görünmüyor. Şirketlerin yüksek primler için elinde hiçbir mazeret kalmadığı halde trafik sigorta primlerinin düşürülmemesi, kartel yapılanması olduğunu düşündürüyor."

"SİGORTA ŞİRKETLERİ SADECE POLİÇE DÜZENLEYİP PARA TOPLUYOR"
Ağaoğlu, kaza yapan kişinin, her türlü zorunlu trafik sigortası olmasına rağmen, hem kendi zararını hem de karşı tarafın hasarını ödemek zorunda kalacağını vurgulayarak, "Burada sigorta şirketlerinin hiçbir riski yok. Para veriyorsunuz, sigorta yaptırıyorsunuz ama yaptığınız kazalarda hasarı siz ödüyorsunuz. Bu durumda sigorta yaptırmanın hiçbir anlamı kalmıyor. Sigorta şirketleri sadece poliçe düzenleyip para topluyor. Kazanan tek bir taraf var o dasigorta şirketleri" dedi.

Ağaoğlu, "Önceden 'ağır kusurlu' olan ibarenin sadece 'kusurlu' olarak düzenlenmesi, tüketiciyi önümüzdeki günlerde çok mağdur edecek." değerlendirmesinde bulundu.