RF-4E / TM uçaklarının, TSK'nın taktik keşif ihtiyaçlarını karşılamak üzere Türk Hava Kuvvetleri envanterinde görev yaptıkları belirtilen açkılamada, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin envanterinde bulunan her tür hava aracını etkinlikle ve emniyetle görev yapacak durumda tuttuğu belirtildi. Açıklama şöyle devam etti:
"Bu çerçevede, hava araçlarının bakımları, ehil ve yetkin personel tarafından, ilgili teknik dokümanların gerektirdiği periyotlarda ve yine ilgili teknik emirlerin dikte ettirdiği şekilde yapılmaktadır. Bakımı tamamlanmamış veya teknik kriterlere göre tespit edilen uçuş ömürlerini dolduran hava araçlarının, uçuş görevlerine tahsisi mümkün değildir."
24 Şubat günü meydana gelen kazada kaybedilen her iki RF-4E/TM uçağının da 2013 yılında tamamlanan Işık Projesi çerçevesinde yapısal yenileme ve aviyonik modernizasyona tabi tutulduklarını aktaran Genelkurmay, "Uçakların kullanım ömürleri, periyodik olarak yapılan bir dizi teknik testi takiben belirlenmektedir. Modernizasyona tabi tutulmuş olmalarına rağmen, teknik testler ışığında kullanım ömrünü doldurduğu tespit edilen uçaklarımız, kullanım dışı bırakılmaktadır" dedi. Genelkurmay Başkanlığı açıklaması şöyle devam etti:
"Türk Silahlı Kuvvetlerinde meydana gelen her hangi bir kaza kırım sonrasında, yüzeysel hiçbir açıklama yapılmamaktadır. Kaza kırım incelemeleri, oluşturulan teknik ve ehil bir heyet tarafından bilimsel yöntemlerle tamamlanmaktadır. Adli makamlarla eş güdüm içerisinde yürütülen süreçte; emniyet inceleme heyeti ve ayrıca teknik inceleme heyetince, enkaz ve enkaz bölgesi detaylı olarak incelenerek tüm deliller toplanmakta; ilgili tüm kişilerin ifadelerine başvurulmakta; radar, uçak, telsiz, telefon ve video kayıtları başta olmak üzere her türlü bilgi, belge ve görüntü detaylı olarak incelenmektedir. Olayın teknik yönden incelemesinin yanı sıra, idari işlemlerle ilgili hususları açıklığa kavuşturmak maksadıyla, ayrı bir heyet tarafından da idari soruşturma başlatılmaktadır.
Detaylı incelemelerin tamamlanmasının ardından 'Emniyet İncelemesi Sonuç Raporu' hazırlanmaktadır. Bu rapor çerçevesinde her türlü düzeltici işlemin yapılması ve benzer kazaların yaşanmaması için gerekli tedbirlerin alınması sağlanmaktadır. Ayrıca söz konusu raporun yayımlanmasının ardından kazanın sebep veya sebepleri resmî olarak açıklanabilmektedir."
Genelkurmay Başkanlığı bahse konu kaza sonrasında da adli, teknik ve idari soruşturmalar başlatıldığını açıklarken bu kapsamda teknik sebepler, insan faktörü ve idari hususlar da dhil olmak üzere kazaya etki edebilecek bütün konuların detaylı olarak inceleme aşamasında olduğunu bildirdi.
Açıklamada, kazanın oluş nedeniyle ilgili ilk tahminler "Bununla birlikte, yapılan ilk incelemelerde, uçaklarımızın herhangi bir dış etkiye maruz kalmadığı, havada çarpışmadığı, ancak irtifalarının uçtukları bölge için daha önceden tespit edilmiş emniyetli uçuş irtifasının altında kaldığı değerlendirilmektedir. Soruşturmaların tamamlanmasının ardından elde edilen detaylı bulgu ve sonuçlar ilgili mevzuat çerçevesinde kamuoyu ile paylaşılacaktır" denildi.