Yaşlanmak tarih oluyor

Yaz aylarında sağlıklı beslenmek ve kırışıklıkları engellemek için yapmanız gerekenler oldukça basit.

Öğlen güneşin en dik olduğu sırada 15-20 dakika güneşlenin: Böylece kısa dalga boyuna sahip UVB ışınlarını alıp D vitamini sentezleyebilirsiniz. Aksine güneş ışınlarının yatay geldiği akşamüzeri güneşlenmeyin çünkü bu dönemde uzun dalga boyuna sahip UVA ışınları nedeni ile kanser riskine maruz kalabilirsiniz.

Havalar sıcak olduğu için gölgelik alanlarda çıplak ayakla uzun yürüyüşler yapın. Otluk alanda yürümeniz vücutta biriken lüzumsuz elektrikten kurtarır. Bu yürüyüşlerde eğer kumluk alanda yürürseniz ayak tabanınızda oluşabilecek taban çökmesine karşı önlem almış olursunuz.

Akşamları uzun yürüyüşlere çıkmaya çalışın bu dönemde sindirim sisteminizi daha sağlıklı çalışabilmesi için harekete ihtiyaç duyar. Eğer yaz boyunca bu alışkanlığınızı devam ettirirseniz kışın daha az hareketli olduğunuz dönemde güçlenmiş bağırsak sistemi zorluk çekmez.

Yaz aylarında fırsat buldukça yüzmeye gidin. Yüzmek tüm vücudumuz için yapılan en iyi spordur. Yüzme sırasında suyun kaldırma kuvveti sayesinde tüm eklem aralıkları çok rahat eder ve tüm eklemler çalıştığı için kışın çok daha az eklen ağrısı çekilir.

DİĞER GALERİLER