Türk Telekom’un 5 yıllık macerası

Türk Telekom bundan tam 5 yıl önce özelleştirildi. Peki geçen bu 5 yılda şirketin yapısında ve hizmetlerinde ne gibi değişimler yaşandı. Çok tartışılan Cem Yılmaz’ın şirkete katkısı ne oldu?

 

Türk Telekom bundan tam 5 yıl önce Kasım 2005’te özelleşti ve çoğunluk hissesi (%55) Saudi Oger Telecom’un oldu. O günden bu yana gündemden inmedi Türk Telekom. Piyasaya serbesti gelmesi ve numara taşınabilirliği bile yapılan eleştirilerin önünü kesmedi. Tarifelerinden, reklamlarına, sahibinden sabit ücret uygulamalarına kadar her fırsatta eleştirilerin hedefi oldu. Son olarak 12 Eylül Referandum’undan önce hükümete karşı yapılan propagandaların baş aktörlerinden biri olarak yerini korudu...

Peki özelleştirmenin yapıldığı günden bu yana Türk Telekom nasıl bir değişim geçirdi? Kaç liralık yatırım yaptı, hangi hizmetleri devreye aldı? Cem Yılmaz’ın markaya katkısı ne oldu? Tüm bunları Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan’la konuştuk.

 

Türk Telekom’un 5 yıl önceki büyüklüğüyle şimdikini kıyaslarsak, bu geçen sürede nasıl bir değişim yaşadı?

2005 yılında özelleştirildiğinde sabit hat operasyonları haricinde Avea’nın yüzde 40’lık hissesine sahip olan Türk Telekom, bugün sekiz şirketten oluşan Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri grubu haline geldi. Türk Telekom, 2006 yılında, İş-Tim’in Avea’daki %40,56 oranındaki hissesini  satın almıştır. Türk Telekom’un Avea’daki payı şu an için %81,37’dir. 2007’den bugüne kadar teknoloji şirketleri Argela, Innova, Sebit ve Sobee şirketlerini satın aldı, çağrı merkezi ve müşteri ilişkileri hizmetlerini sunmak üzere AssisTT’i kurdu.  Bu şirketler sinerji ile çalışarak Türkiye’ye ve yurtdışı pazarlara yakınsama teknolojileri ihraç etmeye başladı.

 

Teknoloji ihracından kastınız nedir? Hangi ülkelerde ne gibi teknoloji hizmetleri veriyorsunuz?

Vitamin bunlardan biri. Grup şirketlerinden Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş.’nin eğitim yazılımı Vitamin bugün global bir ürünü olarak kabul ediliyor. Vitamin şimdiye kadar İngilizce, İspanyolca ve Arapça dahil çeşitli dillere tercüme edildi ve üç bölgeye ihraç edilerek uluslararası bir ürün haline geldi. Vitamin ürünü son olarak 2009 yılında World Communication Awards ödülleri kapsamında Best Content (En İyi İçerik) ödülüne de layık görüldü.

Grup stratejimiz olan yakınsama kapsamında Argela tarafından geliştirilen ve Wi-Fi noktaları da dahil, internete erişilebilen her yerden ev telefonu üzerinden konuşabilme olanağı sağlayan Wirofon ürünü de, müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran yenilikçi örneklerden biri.

2009’da, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde performanslarıyla dikkat çeken telekom operatörlerinin belirlendiği CommsMEA Ödülleri’nde Wirofon, “Yılın En İyi Yeni Telekomünikasyon Hizmeti” seçilerek uluslararası alandaki başarısını tescilledi.

Türk Telekom Grup şirketlerinden, profesyonel oyun geliştirme şirketi Sobee’nin, sadece Türkiye değil dünyada bir ilk olan “I Can Football” projesi de yakınsama ürünlerimizden biri olarak, internet üzerinden aynı anda 11’e 11 futbol maçları yapma olanağı sağlıyor.  Yakın gelecekte bu teknolojinin de global ürünler arasında yerini alması hedefleniyor.

Türk Telekom olarak önümüzdeki dönemde ihraç ettiğimiz yakınsama ürünlerinin sayısını artırırken, tüm sektörün bu konuda daha da yetkinleşeceğine, Türkiye’den de küresel, güçlü markalar çıkacağına inanıyoruz.

 

Tüm bu yenilikleri faaliyete geçirmek için 5 yılda ne kadar yatırım yapıldı?

Türk Telekom Grubu 2005 yılından 2009 yılı sonuna kadar  teknoloji ve altyapıya konsolide olarak 7.36 milyar TL yatırım yaptı. 2009 yılında tamamlanan Kırsal Dönüşüm Projesiyle Türkiye’deki tüm santraller sayısal hale geldi, 10.274 adet santral proje kapsamında yenilendi. Türkiye çapındaki Türk Telekom ofisleri ve 1200’ü aşkın bayi yenilenmiş ve modern görünüme kavuştu.

 

DİĞER GALERİLER