Sahurda tüketilen gıdalara dikkat!

Afrika sıcakları tüm Türkiye'yi kasıp kavuruyor. Artan sıcaklıklar, oruçluları zorluyor. 17 saati aşan oruç süresince kan şekerini dengelemenin çok önemli olduğunu söyleyen uzmanlar, bunun için de sahurda tüketilmesi gereken gıdalara dikkat çekiyor. Sahur ve iftarda her besin grubundan yeterli ve dengeli bir şekilde beslenmek gerektiğini belirten Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci, şu önerilerde bulunuyor:

SAHURDA 3 HURMA TÜKETİN

Ramazan'ın vazgeçilmezlerinden hurma sahur için de oldukça değerli bir besindir. Sahurda tüketilecek hurma vücuda gün boyunca gerekli olan enerjiyi ve vitamini sağlarken, tokluk hissini verecektir. Düşen kan şekerinin dengelemek için sahurda 3 adet hurma tüketilebilir. .

BİR YEŞİL ELMA KAN ŞEKERİNİ DENGEDE TUTAR

Yeşil elma da kan şekerini dengeleyici, içerdiği vitamin ve mineraller ile uzun süreli açlıkta hücrelerin yenilenmesine yardımcı olacaktır. Sahurda tüketilen 1 tane yeşil elma tokluk hissinin uzun süreli olmasında fayda sağlayacaktır. .

2 YUMURTA YE ACIKMA

Oruç tutarken açlık ve susuzluğu önlemek için, gün boyu tok tutacak besinlerin gücünden yararlanmak gerekiyor. İçerdiği vitamin ve minerallerin yanı sıra tok tutucu özelliği fazla olan yumurtanın sahurda mutlaka tüketilmesi gerekir. Sahurda haşlama, omlet ya da menemen şeklinde 1- 2 adet tüketilebilir. Yumurta, uzun süreli tokluk hissi sağlayan en önemli besinlerdendir. .

CEVİZİ UNUTMA

Sahurda tüketilmesi gereken besinlerden biri de cevizdir. İçerdiği Omega 3 yağ asitleri ile uzun süre tokluk hissi yaratır. Sahurda tüketilecek 2-3 tane ceviz vücudun rahatlamasına ve günün daha kolay geçmesine yardım eder. .

DİĞER GALERİLER