İlk çelik tabliyeler yerleştirildi
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde, Anadolu yakasında temelden 318 metre, Avrupa yakasında ise 322 metreye ulaşan kulelerin yapımı tamamlandı.
Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz köprüsü'nden araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin ikisi ise deniz yoluyla getirilerek kule altına kadar olan bölüme yerleştirildi. Daha sonra toplam 60 tabliye iki kule arasına uzanacak.
Havadan yapılan çekimlerde 6 bin 500 işçi ile 600 mühendisin görev yaptığı dev projenin şantiyesi ise adeta küçük bir kenti andırıyor. Haftanın 7 günü 24 saat aralıksız sürdürülen çalışmalarda aralarında dozer, greyder, kule vinçlerin de bulunduğu yaklaşık 1000 büyük iş makinası kullanılıyor.
İstanbul'un 3. Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
Avrupa yakasında Garipçe köyündeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metreyi bulacak. 3. Köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en büyüğü olacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yapımı süren 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.