Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Erzincan'da, "dünyanın en zorlu yolları" arasında gösterilen ve yapımı 132 yılda tamamlanan Kemaliye-Divriği arasındaki Taş Yolu, çok sayıda tünel, viraj ve keskin uçurumlarıyla hem yaya hem de araçla gezinti yapmak isteyen macera tutkunlarını cezbediyor. .

author-1
takvim.com.tr
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Çin'de bulunan Huashan Yürüyüş Yolu dünyanın en tehlikeli doğa yürüyüşü yollarından birisi olarak kabul ediliyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Kimi yerlerde neredeyse 90 derecelik bir açıyla tırmanmak zorunda kalınan bu yolun büyük bir kısmı da genişliği 50 cm'yi geçmeyen ve dağın yamaçlarına çakılmış tahta yollar üzerinde yapılıyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Dik ve tehlikeli olmasının yanı sıra harika manzarası ile ilgi odağı olan parkurda, en alttan en tepeye çıkabilmek için çok tehlikeli yollarda hiç durmadan 7 saat yürümek gerekiyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Yükseklik korkusu olanların tercih etmemesi gereken bu yol, tüm dünyadan maceraperestlerin gözdesi haline gelmiş bulunuyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Her yıl bir çok ölümlü kazaya neden olmasına rağmen insanların hala çıldırmışcasına, ziyaretleri akın akın tüm hızıyla devam ediyor…

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!
Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

UOLIANG TÜNELİ, ÇİN: 13 kişi 5 yıl boyunca bu yol için çalıştı

1970'li yıllarda köy sakinleri artık kendilerini dağın gerisindeki açıklığa ulaşmalarını sağlayacak bir yol yapmaları gerektiğine karar verdiler. Dağın yol yapılacak bir yapıda olmaması, içlerinden birçoğunun vazgeçmesine neden oldu. Ancak köyün ağası Shen Mingxin halkını ikna etmeyi başardı. Köylüler daha sonra keçilerini ve şifalı bitkilerini satarak modern çekiç ve balyoz gibi araçlar satın aldılar. En güçlü 13 köylü yolu açmak için çalışmaya başladı. 5 metre yüksekliğinde ve 4 metre enindeki 1200 metrelik yolu bitirmeleri 5 yıllarını aldı.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Bu sadece çok güç gerektiren değil, aynı zamanda çok da tehlikeli bir iş olduğu için, birçok köylü yol yapımında kazalar sonucu hayatını kaybetti.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Tünelin genişliği yaklaşık 4 metre olduğundan, sürücüler geçerken son derece dikkatli olmalı. Yol güzergahı dağın tam yamacından geçiyor, birçok yerde aşağı düşmenizi engelleyecek hiçbir şey yok. Tünel 1.2 km uzunluğunda. Aynı adı taşıyan bir köye çıkan dağlık bir arazide yer alıyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

MAEKLONG DEMİRYOLU PAZARI, TAYLAND: Tren geliyor, tezgahları toplayın!

İlk bakışta Maeklong Market, yüzlerce Tayland pazarından biri gibi görünüyor. Ancak pazardaki tezgahların arasından geçen trenin düdüğünü duymanız lazım! Satıcılar yaklaşık 15 km/s'lik bir hızda hareket eden tren gelirken, alelacele mallarını alıp çadırlarını birkaç saniye içinde topluyorlar.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

YUNGAS YOLU, BOLİVYA: Sadece üç metrecik!

Virajlarının birçoğunda bariyer olmayan Yungas Yolu sadece 3 metre genişliğinde. Bir otobüsün dönmesinin mümkün olmayacağı virajlar, iki aracın yan yana geçmesinin mümkün olmadığı bir yer… Hava durumu tahmin edilemeyen, güneş açacağını sanarken birden sisin bastığı, dünyanın en tehlikeli virajlarına bir metre önünüzü bile görmeden girdiğiniz bir yol… Bunca şeye rağmen neden o yolda hala arabalar? Ana yoldan kasabalarına bağlanan tek yol bu ise fazla bir şansınız yok da ondan!

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Macera ve adrenalin tutkunlarının, motosiklet veya bisikletle yola çıkanların "Bolivya' da gezilecek yerler" listesi hazırlarkan defterlerinin en başına yazdıkları yer burası... Bugün artık Yungas' a ulaşmak için yeni asfalt bir yol yapıldı. Bu nedenle, çok az araç bu eski yolu kullanıyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

Bisikletle yola çıkarken size ilk söylenen; eğer karşınızda araç gelirse panik yapmamanız ve yolun solunda durmanız. Yani uçurum kenarında… Amaç, karşıdan gelen aracın sizi görmesi. Aynı zamanda yol sadece 3 metre olduğu için araçlar mümkün olduğunca içeriden dönüş yapmaya çalışıyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

EYRE OTOYOLU, AVUSTRALYA: Dikkat kanguru çıkabilir!

İlk bakışta sakin ve sıkıcı olarak gözüken bu yol, birdenbire korku filmine dönüşebilir! Özellikle gün doğumu ve gün batımı saatinde seyahat edenler bolca kanguru, deve kuşu ve bazen deve tarafından rahatsız edilebilirler. Fakat gece yarısında bu yolda seyahat edenler ise mükemmel berrak bir gökyüzü manzarasıyla ödüllendirilirler.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

96 kilometre boyunca ne bir köy var ne de bir benzinlik! Bu otoyolda yapılan kazaların sayısı gerçekten yüksek. Nedeni ise oldukça basit: Manzara çok monoton ve sürücüler uyuyakalıyorlar!

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

ŞEYTANBURNU DEMİRYOLU, EKVADOR

Bu demiryolu, 800 metre yükseklikte aynı adı taşıyan kaya üzerine inşa edilmiş. Yakın zamana kadar, turistlerin vagonlara binmelerine izin verilirdi, ancak artık yasak.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

PAMBAN DEMİRYOLU KÖPRÜSÜ, HİNDİSTAN

Pamban Köprüsü, Hindistan'ı adalara bağlıyor. 1964 yılında Palk Boğazı'nın güçlü rüzgarları tarafından yok edildiği için rüzgar hızı 55 km/saat'i aştığında, trenler muhtemel tehlikeyle ilgili özel bir uyarı sinyali alıyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

KARAKORAM OTOYOLU, PAKİSTAN-ÇİN

1300 km uzunluğundaki Karakoram Otoyolu, dünyanın en yüksek irtifalı uluslararası karayolu olarak kabul ediliyor. Yazın muson yağmurlarıyla sık sık yıkanıyor ve heyelanlara neden olur. Kışın ise hava koşulları ve çığlar nedeniyle otoyol kapanıyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

GOIS GEÇİDİ, FRANSA

Gün içerisinde iki kez yaşanan gelgit 4 kilometrelik yolun gözden kaybolmasına sebep oluyor. Bu nedenle, yol günde 2 kez yalnızca birkaç saatliğine kullanılabiliyor. Suların yükseldiği zamana denk gelen insanlar içinse yol kenarlarının belli noktalarında tırmanabilecekleri kurtarma kuleleri bulunuyor.

Dünyanın en tehlikeli yolunun yapımı 132 yıl sürdü!

LEH-MANALİ OTOYOLU, HİNDİSTAN

Karlı dağlar ve yüksek ovalardan geçerek Himachal Pradesh ile Ladakh bölgeleri arasında uzanan bu rüzgarlı yol 490 km uzunlukta. Hindistan'ın en güzel yollarından biri olarak görülüyor. Dereler ve buzullar eşliğinde dağlardan inip çıkan ve dar geçitlerden geçen bu yol kimi zaman dudak uçuklatıyor, kimi zaman da en güzel manzara ziyafeti sunuyor.