Dünyanın en kötü trafiğe sahip şehirleri listelendi! İstanbul şoke edecek
Inrix'in 2025 Küresel Trafik Endeksi raporu, dünyanın en sıkışık kentini belirledi ve sonuç herkesi şoke etti. Çünkü bu şehir, Chicago ve New York gibi devleri bile sollarken, sürücülerin hayatından her yıl tam 118 saat çaldığı tespit edildi.
Küresel ulaşım verileri devi Inrix'in 2025 yılına ait Küresel Trafik Endeksi raporu yayımlandı ve Türkiye'nin megakenti İstanbul, ne yazık ki üst üste ikinci kez dünyanın en yoğun trafiğine sahip şehri unvanını kimseye kaptırmadı.
🛑 İSTANBUL LİSTEDE ZİRVEDE! HER SÜRÜCÜ YILDA 118 SAATİNİ TRAFİKTE KAYBEDİYOR
Küresel ulaşım verileri devi Inrix'in 2025 yılına ait Küresel Trafik Endeksi raporu yayımlandı ve Türkiye'nin megakenti İstanbul, ne yazık ki üst üste ikinci kez dünyanın en yoğun trafiğine sahip şehri unvanını kimseye kaptırmadı.
Rapor, trafik sıkışıklığının bir önceki yıla göre yüzde 12 oranında arttığını gösterirken, ortalama bir İstanbullu sürücünün her yıl beş tam gününe denk gelen 118 saatini yolda kaybettiği ortaya çıktı.
İŞTE EN KÖTÜ TRAFİĞE SAHİP İLLER LİSTESİ (2025)
| Sıra | Şehir | Kayıp Saat (Yıllık) | 2024'e Göre Değişim | Son Mil Hızı (mph) | Ülke/Kıta |
| 1 | İstanbul | 118 | 12% | 13 | Türkiye/Asya |
| 2 | Mexico City | 108 | 11% | 11 | Meksika/Amerika |
| 3 | Chicago IL | 112 | 10% | 9 | ABD/Amerika |
| 4 | New York City NY | 102 | 0% | 11 | ABD/Amerika |
| 5 | Philadelphia PA | 101 | 31% | 10 | ABD/Amerika |
| 6 | Cape Town | 96 | 2% | 11 | Güney Afrika/Afrika |
| 7 | London | 91 | -10% | 11 | Birleşik Krallık/Avrupa |
| 8 | Paris | 90 | -7% | 11 | Fransa/Avrupa |
| 9 | Jakarta | 83 | -7% | 11 | Endonezya/Asya |
| 10 | Los Angeles CA | 87 | -1% | 17 | ABD/Amerika |
| 11 | Dublin | 95 | 17% | 11 | İrlanda/Avrupa |
| 12 | Boston MA | 83 | 5% | 10 | ABD/Amerika |
| 13 | Bangkok | 76 | 3% | 12 | Tayland/Asya |
| 14 | Brisbane | 81 | -4% | 18 | Avustralya/Okyanusya |
| 15 | Miami FL | 75 | 1% | 14 | ABD/Amerika |
| 16 | Atlanta GA | 75 | 15% | 14 | ABD/Amerika |
| 17 | Rome | 76 | 7% | 13 | İtalya/Avrupa |
| 18 | Houston TX | 70 | 6% | 14 | ABD/Amerika |
| 19 | Washington DC | 70 | 13% | 11 | ABD/Amerika |
| 20 | Ankara | 71 | 18% | 17 | Türkiye/Asya |
| 21 | İzmir | 72 | 53% | 16 | Türkiye/Asya |
| 22 | Seattle WA | 68 | 8% | 14 | ABD/Amerika |
| 23 | Melbourne | 66 | 2% | 13 | Avustralya/Okyanusya |
| 24 | Milan | 67 | 5% | 14 | İtalya/Avrupa |
| 25 | Brussels | 71 | -4% | 10 | Belçika/Avrupa |
| Sıra | Şehir | Kayıp Saat (Yıllık) | 2024'e Göre Değişim | Son Mil Hızı (mph) | Ülke/Kıta |
| 26 | San Juan | 68 | 17% | 18 | ABD/Amerika |
| 27 | Auckland | 68 | 8% | 16 | Yeni Zelanda/Okyanusya |
| 28 | Montreal QC | 63 | 9% | 11 | Kanada/Amerika |
| 29 | Johannesburg | 59 | 7% | 12 | Güney Afrika/Afrika |
| 30 | Nashville TN | 65 | 3% | 19 | ABD/Amerika |
| 31 | Baltimore MD | 63 | 31% | 12 | ABD/Amerika |
| 32 | Cologne | 67 | 20% | 16 | Almanya/Avrupa |
| 33 | Guadalajara | 65 | 18% | 16 | Meksika/Amerika |
| 34 | Toronto ON | 59 | -3% | 10 | Kanada/Amerika |
| 35 | Warsaw | 64 | -9% | 15 | Polonya/Avrupa |
| 36 | Berlin | 60 | 3% | 13 | Almanya/Avrupa |
| 37 | Bursa | 64 | 33% | 16 | Türkiye/Asya |
| 38 | Rotterdam | 60 | -5% | 15 | Hollanda/Avrupa |
| 39 | Zurich | 63 | 9% | 16 | İsviçre/Avrupa |
| 40 | Dusseldorf | 63 | 5% | 15 | Almanya/Avrupa |
| 41 | Amsterdam | 57 | 4% | 19 | Hollanda/Avrupa |
| 42 | Bristol | 64 | -2% | 13 | Birleşik Krallık/Avrupa |
| 43 | Budapest | 58 | 5% | 13 | Macaristan/Avrupa |
| 44 | Manchester | 62 | 2% | 13 | Birleşik Krallık/Avrupa |
| 45 | Munchen | 57 | 4% | 11 | Almanya/Avrupa |
| 46 | Ljubljana | 64 | -4% | 18 | Slovenya/Avrupa |
| 47 | Utrecht | 60 | -5% | 18 | Hollanda/Avrupa |
| 48 | Prague | 57 | -11% | 17 | Çekya/Avrupa |
| 49 | Stuttgart | 60 | 3% | 16 | Almanya/Avrupa |
| 50 | Leeds | 59 | -2% | 16 | Birleşik Krallık/Avrupa |
🗺️ İSTANBUL'UN COĞRAFİ YAPISI VE HIZLI KENTLEŞME KISKAÇTA
Inrix Ulaştırma Analisti Bob Pishue, Zag Daily'ye yaptığı açıklamada, İstanbul'un bu trajik rekorunun altında yatan temel nedenleri açıkça ortaya koyuyor:
-
Hızlı Kentleşme ve Dev Nüfus: 16 milyonu aşan nüfus, zaten sınırlı olan yol kapasitesini zorlayan en büyük etken.
-
Kıtaları Birleştiren Coğrafya: İstanbul'un iki kıtayı birbirine bağlayan ve denizlerle çevrili benzersiz coğrafi yapısı, trafik akışının doğal olarak belirli kritik noktalarda yoğunlaşmasına neden oluyor. Boğaz köprüleri ve ana arterler, bu coğrafi yapının yarattığı kaçınılmaz "darboğazlar" olarak öne çıkıyor.