Bayilik veren pizza zincirleri

Pizza pazarı müthiş bir büyüme hızı yakaladı. Yılda ortalama yüzde 20 büyüyen pizza pazarının hacmi 300 milyon dolara ulaştı. Türkiye’de yılda yaklaşık 8 milyon kişinin pizza siparişi verdiği belirtiliyor. Bu büyük potansiyelden pay kapmayı hedefleyen markalar arasında şimdiye kadar görülmemiş bir rekabet yaşanıyor. Bu rekabetle bir yandan kalite ve hizmet anlayışı gelişirken, bir yandan da fiyatlar düşüyor. Pizza artık hemen her kesimden insanın tüketebileceği bir yiyecek haline geldi.

 

Para dergisinden Ersan Çıplak’ın haberine göre  yaygınlıkta hamburger restoranlarını sollayan pizza zincirleri neredeyse lahmacuncu-kebapçılarla yarışacak duruma geldi. Üstelik önceleri İstanbul, İzmir ve Ankara’daki görülen bu rekabet Anadolu’ya da sıçradı. Pazarın öncü markaları Anadolu şehirlerinde şube açma yarışına girdi.

Pizza tüketimindeki hızlı büyüme süreci, doğal olarak girişimcilere cazip bir iş imkanları yaratıyor. Şube sayısını artırıp markalarını yaygınlaştırmayı hedefleyen pizza restoranları, cazip koşullarda franchise veriyor. 

İşte Domino’s Pizza’dan Pizza Pizza’ya, Pizza Hut’tan Pizza Max’a ünlü markaların franchise şartları...

 

DOMİNO’S PİZZA
Şube sayısını 500’e çıkarıyor

ABD’li Domino’s Pizza, Türkiye pazarına ise 14 yıl önce girdi. Türkiye’deki ilk şubesini 1996’da Ulus’ta açan Domino's Pizza, İstanbul’da hızla büyümesinin ardından Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Bursa, Denizli, Edirne, Eskişehir, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Konya, Muğla, Sakarya, Samsun, Tekirdağ ve Yalova’da toplam 149 restoran açtı. Bu şubelerin 100’ü franchising sistemiyle açılmış. Şirket, önümüzdeki 5 yıl içinde şube sayısını 500’e çıkarmayı hedefliyor. . Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, “Franchising sistemiyle büyüme planlarımız kapsamında farklı illerimizdeki şube açılışlarını sürdürüyoruz. Domino’s Pizza olarak Ankara, Bursa, İzmir, Marmaris, Didim, Afyon, Gaziantep, Gemlik, Sinop, Uşak, Malatya, Elazığ, Nevşehir, İskenderun, Muğla ve Şanlıurfa’da yeni restoranlar açmayı hedefliyoruz” diyor. İyi bir vizyona sahip, büyüme hedefleri olan franchisee’lerle çalışmayı tercih eden şirket, bu konuda çok titiz davranıyor.

 

Domino’s Pizza şubesi açmak için yaklaşık 90-150 metrekarelik bir dükkan yeterli. 6-8 metre cephesi olan, baca problemi olmayan, ana arterlerde bulunan dükkanlar uygun bulunuyor. Bir Domino’s Pizza restoranının toplam yatırım maliyeti 220 bin dolar civarında. Yaklaşık başlangıç sermayesi ise 120 bin dolar. Başlıca yatırım kalemleri mimari, dekorasyon, isim hakkı, bilgisayar yazılımı ve donanımını kapsayan ekipmanlar olarak sıralanıyor. Saranga, gerekli teminatları gösterebilmesi durumunda yatırımcıya leasing ve vadelendirme gibi borçlanma seçeneklerini de kullandıklarını söylüyor. Tüm bu yatırımın geri dönüşü ise 18-24 ay olarak hesaplanıyor.

 

Domino’s Pizza’nın menüsünde farklı damak tatlarına hitap edebilen birçok pizza çeşidi bulunuyor. Extravaganzza, Pizza Fit, Italiano ve Kumru Pizza menüde yer alan alternatiflerden birkaçı. Pizzanın yanı sıra menüde tatlılar ve başlangıç lezzetleri olarak tercih edilebilecek farklı yan ürünler de bulunuyor.

DİĞER GALERİLER