Çanakkale 1915 Köprüsü için tören alanı hazırlanıyor

Avrupa ve Asya kıtalarını birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Savaşlarının yıldönümü olan 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında geniş bir tören alanı hazırlanıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında süren hazırlıklar büyük bir hızla devam ediyor

Giriş Tarihi:
Takvim Logo

Avrupa ve Asya kıtalarını birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Savaşlarının yıldönümü olan 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında geniş bir tören alanı hazırlanıyor.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında süren hazırlıklar büyük bir hızla devam ediyor

Takvim Logo

Şekerkaya mevkiindeki tören alanın önümüzdeki günlerde tamamlanması beklenirken, Gelibolu tarafında henüz bir çalışma yok.

Takvim Logo

Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'te açılması planlanan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Bölgede aralıksız çalışan iş makineleri temel atma törenin yapılacağı alanı düzleştiriyor.

Takvim Logo

Törene katılımın yüksek olması beklenirken, bu nedenle oldukça büyük bir alanda çalışmalar sürüyor. Yapılacak köprünün Gelibolu , Sütlüce köyü mevkii tarafında ise henüz bir çalışma yok.

Takvim Logo

Bölge bakir görünümünü henüz korurken, bölge halkı da köprünün ayaklarının nerede olacağı konusunda meraklı bekleyişini sürdürüyor.

Takvim Logo

GEÇİŞ ÜCRETİ 15 EURO ARTI KDV OLACAK

Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.

Takvim Logo

Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak.

Takvim Logo

Lapseki Yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak.

Takvim Logo

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edildi. Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.

Takvim Logo

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edildi.

Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.

Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 Euro artı KDV olması planlanıyor.

Takvim Logo

PROJENİN GÖRSELLERİ İLK KEZ PAYLAŞILDI

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyanın en büyük köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün görsellerini İlk kez TRT haberde katıldığı bir programda açıkladı.

Takvim Logo

Böylece temeli 18 Mart Deniz Zaferi'nin yıldönümünde atılacak dev projenin görselleri ilk kez kamuoyuyla paylaşılmış oldu.

Takvim Logo

İŞTE DEV PROJENİN ÖZELLİKLERİ:

Takvim Logo

-2 bin 23 metrelik ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü olma özelliğini taşıyor.

-Köprü, 3 geliş ve 3 gidiş olmak üzere 6 şeritten oluşacak.

-İstanbul'u, Çanakkale ve Ege'ye bağlayacak

Takvim Logo

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü projesi için Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli kapsamında ihale açıldı.

Takvim Logo

Kapalı teklif usulü ile ihale edilecek Çanakkale 1915 Köprüsü'nün ihale dosyası satış bedeli 100 bin TL, geçici teminat tutarı 100 milyon TL olarak belirlendi. Başbakan Binali Yıldırım yaptığı konuşmada Çanakkale 1915 Köprüsü'nün 2023'te tamamlanacağını Türk şirketlerin yanı sıra Japon, Koreli ve Çinli şirketlerin de yapım aşaması için talepte bulunduklarını ifade etmişti

Takvim Logo

Köprünün 18 Mart 2017'de temel atma töreninin gerçekleştirileceğini ifade eden Başbakan Yıldırım geçiş ücretinin de 15 Euro+KDV olacağını belirtti. Çanakkale 1915 Köprüsü'nün güzergahı olan ve İstanbul'dan ulaşımı kolaylaştıracak Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe 1. ve 2. kesim otoyol projesi için 29 Eylül'de İDK toplantısı gerçekleştirilecek.

Takvim Logo

9.843.000.000 TL proje bedeline sahip otoyol projesi kapsamında Silivri, Tekirdağ, Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara, Çanakkale Gelibolu, Lapseki, Çan, Yenice ve Balıkesir Balya ile Merkez yer alıyor.

Takvim Logo

Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu, 2023 yılı hedef otoyol projelerinden biri olup, İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak oldukça önemli bir proje konumunda.

Takvim Logo

Proje, özellikle Ege, İç Anadolu'nun batısı, Adana – Konya aksı ve Batı Akdeniz Bölgeleri ile Trakya/Avrupa arasındaki yolculuklar/taşımalar için, İstanbul Boğaz Geçişi'ne yeni bir alternatif oluşturacak.

Takvim Logo

Çanakkale Boğazı Köprüsü, Çanakkale boğazının kuzey kesiminde Sütlüce Suluca arasında Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlacayacak bir asma köprü olacak. Köprü her iki yakada da, köprü ile birlikte Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak otoyollar ile Avrupa yakasında Kınalı, Asya yakasında Balıkesir'de mevcut otoyol ağına bağlanacak.

Takvim Logo

Kınalı – Çanakkale – Balıkesir Otoyolu koridoru, mevcut O-3 (TEM) İstanbul – Edirne Otoyolu'nun Kınalı-1 Kavşağı bölgesinden başlıyor. Daha sonra, Marmara Ereğlisi ve Çorlu yerleşmelerinin arasından geçerek batıya doğru ilerleyen koridor, Tekirdağ il merkezinin kuzeyinden devam etmekte, Malkara yerleşmesinin güneyinden, Şarköy yerleşmesinin ise kuzeyinden geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe yerleşmesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşmakta.

Takvim Logo

Gelibolu yerleşmesinin kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında planlanan Çanakkale Boğazı Köprüsü'ne ulaşıyor. Boğaz köprüsünden sonra güzergâh Lapseki yerleşmesinin güneyinden geçerek güneydoğuya yönelmekte ve Çan yerleşmesine ulaşıyor.

Takvim Logo

Çan yerleşmesinin güneyinden geçen otoyol sonrasında Yenice yerleşmesinin kuzeyine yönelmekte ve ilçenin kuzeyinden geçiyor. Yenice yerleşmesinden sonra bir miktar güneydoğuya yönelen güzergâh Balya yerleşmesine ulaşıyor. Balya yerleşmesinin güneyinden geçen otoyol sonrasında Balıkesir yerleşmesine yönelmekte ve Balıkesir ilinin batısında Gebze – İzmir otoyoluna bağlanıyor.

Takvim Logo

Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün ankrajlar arası toplam uzunluğu 4023 metre, Orta açıklık 2023 metre, yan açıklıklar ise 1000'er m. olarak planlanmaktadır. Bu özellikleri ile köprü dünyanın en büyük açıklıklı köprüsü olacak. Köprü 2x3 şeritlik karayolunu taşıyacaktır. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Köprü tabliyesi yaklaşık 36 metre genişlikle ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Çanakkale Boğaz Köprüsü için yapı tasarım ömrü 100 yıl olacak.