Türkiye'nin dev projeleri hızlandı

Türkiye'nin dev projeleri hızlandı
  • 1
  • 11
Türkiyenin dev projeleri hızlandı

Cumhuriyet'in 100'üncü yılına doğru, Türkiye'nin proje stokunda ülkenin sanayi, ticaret ve turizm bölgelerini birbirine ve dünyaya bağlayacak olan birçok dev proje yer alıyor. Bunların bir kısmı tamamlanarak faaliyete geçerken, bir kısmında ise çalışmalar sürüyor. İşte o dev projeler;

Türkiye'nin dev projeleri hızlandı
  • 2
  • 11
Türkiyenin dev projeleri hızlandı

BOĞAZ'DA 3. KÖPRÜ

Raylı sistemiyle dünyanın en uzun, en geniş ve en yüksek asma köprüsü Boğazın iki yakasını üçüncü kez bir araya getiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü, temeli atıldıktan 3 yıl sonra 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açıldı. Çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından 3 yıl gibi kısa sürede inşa edilen köprünün üzerinden 8 şeritli karayolu ve çift şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek. Yavuz Sultan Selim Köprüsü aynı zamanda, dünya çapında pek çok ilke de imza imza attı. Toplam uzunluğu 1.875 metre olan köprü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, deniz üzerindeki 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olarak tescillenmiş durumda. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün toplam maliyeti, 350 Km'lik Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte 4.5 milyar lirayı bulacak.

Türkiye'nin dev projeleri hızlandı
  • 3
  • 11
Türkiyenin dev projeleri hızlandı

MARMARAY'DA İLK ETAP DEVREYE GİRDİ

Avrupa ve Asya yakalarındaki demiryolu hatlarını İstanbul Boğazı altından geçen bir tüp tünelle birleştiren 76 km'lik bir demiryolu iyileştirme ve geliştirme projesi olan Marmaray'ın ilk etabı Cumhuriyet'in 90'ıncı kuruluş yıldönümü olan 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete girdi. Marmaray'ın Asya yakasındaki Kadıköy ve Avrupa yakasındaki Zeytinburnu semtleri arasındaki 1.4 kilometresi denizin altında olmak üzere 5.5 kilometrelik bölümü yer altında bulunan ilk hattı 14 kilometre uzunluğunda. İnşaatı süren yeni hatların hizmete girmesi ile projenin toplam uzunluğu 76.3 kilometreye çıkacak. Tüm etaplar tamamlandığında, İstanbul ulaşımının ana omurgasını oluşturan Marmaray'ın günlük 1 milyon yolcu taşıması öngörülüyor.

Türkiye'nin dev projeleri hızlandı
  • 4
  • 11
Türkiyenin dev projeleri hızlandı

DÜNYANIN EN BÜYÜK HAVALİMANI OLACAK

150 milyon yolcu kapasiteli havaalanı İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz kıyısında yapımı devam eden 3'üncü Havalimanı tüm etapları tamamlandığında150 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Bu haliyle havaalanı halen yılda 90 milyon yolcuya hizmet veren Atlanta Uluslararası Havalimanı'nı geride bırakarak dünyanın en büyük havalimanı olacak.

Türkiye'nin dev projeleri hızlandı
  • 5
  • 11
Türkiyenin dev projeleri hızlandı

Havaalanının ilk etabı öngörüldüğü şekliyle 2018'de tamamlandığında, 90 milyonluk yolcu kapasitesini yakalayacak. Projenin bütün etapları tamamlandığında yaklaşık 1.5 milyon metrekarelik kapalı alanı, 165 yolcu köprüsü olacak. Aralarındaki ulaşımın raylı sistemle yapılacağı 4 ayrı terminal binası ile 3 teknik blok ve 8 hava trafik kontrol kulesi havaalanında yer alacak. Proje kapsamında, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6.5 milyon metrekare büyüklüğünde apron ve pek çok yardımcı tesis bulunacak. Projeyi Türk şirketleri; Cengiz, Mapa, Limak, Kolin, Kalyon Ortak Girişim Grubu, 22 milyar 152 milyon Euro'luk teklifiyle kazandı. Bu teklif aynı zamanda Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihale bedeli özelliği de taşıyor. Yapımı sırasında 100 bin kişinin istihdam edileceği havaalanında, yıllık ortalama çalışan sayısı ise 120 bin olarak planlanıyor.

DİĞER GALERİLER