1915 Çanakkale Köprüsü'nün son hali görüntülendi

Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkisinde ise, karada sondaj çalışmaları yapılıyor. 2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük asma köprüsü olacak

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Takvim Logo

Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkisinde ise, karada sondaj çalışmaları yapılıyor. 2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük asma köprüsü olacak

Takvim Logo

Çanakkale 1915 Boğaz Köprüsü için çalışmalar hem Avrupa hem de Asya yakasında tüm hızıyla sürüyor. Köprünün denizin içinde inşa edilecek ayaklarının yapımında kullanılmak üzere Gelibolu İlçesi Sütlüce mevkisinde kurulan şantiyede kuru havuz çalışmaları devam ederken, Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkisinde ise, karada sondaj çalışmaları yapılıyor.

Takvim Logo

2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük asma köprüsü olacak. Temeli geçtiğimiz 18 Mart tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından törenle atılan 1915 Çanakkale Köprüsü için uzun süre denizde sondaj çalışmaları yapıldı.

Takvim Logo

Bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte, 2023 metrelik ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü için Çanakkale Boğazı'nın Avrupa yakasındaki Gelibolu İlçesi ile Asya'daki Lapseki ilçelerinde çalışmalar da hızlandı.

Takvim Logo

Köprü için ilk şantiye Gelibolu İlçesi Sütlüce mevkiinde kuruldu. Gelibolu Kaymakamı Hakan Kılınçkaya, köprü inşaatının, ikisi Türk, ikisi Kore olmak üzere toplam dört firma tarafından ortaklaşa yapıldığını belirtti.

Takvim Logo

Kaymakam Kılınçkaya, köprünün, Gelibolu'ya ekonomik bakımdan son derece fayda sağlayacağını ve deniz taşımacılığına olumsuz bir yönünün olmadığını da söyledi.

Takvim Logo

KÖPRÜ AYAKLARI İÇİN KURU HAVUZ YAPIMI SÜRÜYOR

Köprünün ayaklarının yapımında kullanılacak Kuru Havuz çalışmalarının devam ettiği Sütlüce mevkiindeki şantiyede şuan için 110 kişinin çalıştığını ifade eden Kaymakam Hakan Kılınçkaya, şu açıklamalarda bulundu:

Takvim Logo

"Köprü inşaatı, 24 saat esasına göre çift vardiya şeklinde tüm hızıyla devam ediyor. 170x270 ebatlarında, 15 metre derinliğinde kuru havuz yapımı sürüyor. Bu havuzlar deniz üzerinde yüzdürülerek köprü ayakları bu havuz içerisine inşa edilecektir. Özel niteliklere sahip, Lüksemburg'dan ithal edilen 3146 demir kazık ile kuru havuz yapılmaktadır. Bu yılsonuna kadar kuru havuz yapım işi bitirilecektir. Uzunluğu viyadüklerle birlikte 5.2 kilometre olacak köprünün, 2023'te bitirilmesi hedeflenmekte."

Takvim Logo

TÜRKİYE'NİN PRESTİJ PROJESİ

Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz da yaptığı şu açıklamada bulundu:

Takvim Logo

1915 Çanakkale Köprüsü, çok önemli, Türkiye'nin prestij, mega projelerinden birisi. Onun için uzun zamandır zemin etüdüyle ilgili olarak hem denizde, hem de karada çalışmalar yapıldı. Şuanda da bütün projeler çıktı, ona göre kamulaştırma yapılıyor.

Takvim Logo

Kuru havuzların yapımı için öncelik verilen Gelibolu yakasına şantiye kuruldu ve o tarafta biraz daha yoğunluk var. Lapseki'ye kurulacak saç fabrikasıyla ilgili çalışmalar ise sürüyor. İlçemizin Sütlüce mevkisinde şuanda karada sondajlar devam ediyor. Yılbaşından itibaren Lapseki tarafında da çalışmalar başlamış olacak.

Takvim Logo

DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK

1915 Çanakkale Köprüsü, ayakları arasındaki açıklık 2 bin 23 metre. Köprü bu özelliği ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak.

Takvim Logo

Ayakları deniz içine inşaat edilecek 1915 Çanakkale Köprüsünün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edilmişti.

Takvim Logo

Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi Daelim (Kore)-Limak-SK (Kore)-Yapı Merkezi OGG teklif etmişti. Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti.

Takvim Logo

Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023'te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğu 354 kilometre olacak. Yol, İstanbul Silivri'den başlayıp, Balıkesir'in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek.

Takvim Logo

Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 Euro artı KDV olması planlanıyor.

Takvim Logo

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ ARSA FİYATLARINI 20 KAT ARTIRDI

Takvim Logo

Dünyanın en uzun aralıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü son üç yılda bölgedeki arsa fiyatlarını 20 kata, konut ücretlerini ise 4 kata varan oranlarda artırdı.

Takvim Logo

TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, Lapseki ile Gelibolu'yu birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün son 3 yılda bölgeye kattığı değer üzerine yaptıkları çalışma hakkında AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Takvim Logo

Çanakkale Boğazı'nda inşa edilecek ilk köprü projesi özelliği taşıyan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün birinci derece etkilediği bölgelerin son dönemde yoğun talep gördüğünü dile getiren Maya, köprünün temelinin 18 Mart'ta atıldığını hatırlattı.

Takvim Logo
İstanbul-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir hattı boyunca uzanacak otoyol güzergahı ve bu kapsamda inşa edilmesi planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün bölgenin gayrimenkul piyasasını etkileyen en önemli aktör haline geldiğini ifade eden Maya, projenin etkilerinin son 2 yıldır daha çok konuşulmaya başlandığını söyledi.
Takvim Logo

Maya, "Ancak bölgede yaşanan değer değişimleri ve yatırımcıların bölgeye olan ilgisi son 10 yıllık döneme uzanıyor. 10 yıl içerisinde yapılan satış işlemlerinde, yatırım amaçlı satılan arsa ve tarlaların ikinci kez el değiştirdiği görülüyor." diye konuştu.

Takvim Logo

Maya, yaptıkları araştırmalarda köprü güzergâhındaki arsaların fiyatlarının son üç yılda 20 kata varan oranlarda arttığını gördüklerini anlattı.

Takvim Logo

Maya, "Ayrıca talebe göre arzın kısıtlı olduğu lokasyonlarda spekülatif bilgilerin sanal bir rant oluşturabileceği sebebiyle gayrimenkul alım satımlarında son 10 yıldaki değer değişimlerinin de dikkate alınmalı." uyarısında bulundu.

Takvim Logo

Köprü ayaklarının yerinin belirlenmesiyle yatırımcıların projeden birinci derece etkilenen bölge kapsamında yer alan Kocaveli, Gazi Süleymanpaşa, Suluca, Kemikli Alan, Gökköy, Umurbey ve Kangırlı köylerine yoğunlaştığını belirten Maya, bölgede gerçekleşen yoğun talep sonrası tarla fiyatlarının 20'ye varan oranlarda arttığını vurguladı.

Takvim Logo

Maya, "2014 yılında metrekaresi 5 TL'den satılan tarlaların, 2015 yılında 10 TL'den, 2016 yılında 25 TL'den ve şu anda 100 TL gibi ortalama birim fiyatlardan satılıyor." dedi.

Takvim Logo

"KONUT FİYATLARI 4'E KATLANDI"

Maya, Lapseki ilçe merkezinin yaklaşık 2,5 kilometre güneyinde yer alacak olan köprünün Lapseki ile Çanakkale merkez ilçesi arasında yer alan bölgelerde konut satışlarını da etkilediğini belirterek, şunları kaydetti:

Takvim Logo

"Lapseki ilçe merkezinde 2014'te konutların metrekaresi ortalama 500 TL iken şu anda 2 bin TL'ye yükselmiş durumda. Bu bölgelerde konut imarlı arsaların metrekaresi ise halen 400-650 TL aralığında satılıyor.

Takvim Logo

Ayak açıklığıyla dünyanın en uzun köprüsü unvanını alacak olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün temeli 18 Mart'ta atıldı.

Takvim Logo

1915 Çanakkale Köprüsü'nün temel atma törenini gerçekleştiren Başbakan Binali Yıldırım'ın konuşmasından öne çıkan detaylar şu şekilde:

Takvim Logo

Vatanın dört bir yanından buraya gelen şehitlerimiz 15'inde, 18'inde canları pahasına Çanakkale'nin geçilmez olduğunu kanıtladılar. Çanakkale'ye göz dikenler, Çanakkale geçilmez ama Çanakkale millet için her türlü geçilir. Bu mücadele çok büyük zorluklarla bir araya geldi.

Takvim Logo

En büyük sorunumuz yoldu, Yemen'deki askerleri getirmek, seyahat etmek hep eziyete dönüşürdü. Yolculuk yapmak isteyenler limanlarda perişan olurdu. Denizyolu taşımacılığı hep yabancıların elindeydi. Yol ve ulaşım sıkıntısının bedelini bu millet çok ağır ödedi.

Takvim Logo

Törene video konferans aracılığıyla katılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ise, "Emeği geçenlere, Koreli firma ve Türk firmaya huzurunuzda saygılarımı, şükranlarımı sunuyorum. Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu temel atma töreni hayırlı olsun diyorum. " dedi

Takvim Logo

İŞTE 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ HAKKINDAKİ HERŞEY!

Takvim Logo

Çanakkale 1915 Köprüsü, Çanakkale Boğazı'nı 2 bin 23 metre orta açıklıkla geçecek. Halihazırda dünyanın en uzun asma köprüsü Kobe'deki Akashi Kaikyo'nun ayak açıklığı 1991 metre. Dünyanın en uzun köprüleri arasında Türkiye'den ilk 10'da iki köprü daha yer alıyor. 2016 yılında hizmete giren Osmangazi Köprüsü 1.550 metrelik ayak açıklığı ile Çanakkale Köprüsü'nün dahil edilmediği listede dördüncü sırada yer alıyor.

Takvim Logo

Yine 2016 yılında açılan, 1.408 metrelik ayak açıklığına sahip olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ise listenin dokuzuncu sırasında bulunuyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 1.090 metre ile yirmidördüncü, Şehitler Köprüsü ise (Boğaziçi ) 1.074 metrelik ayak açıklığı ile yirmisekizinci sırada yer alıyor.

Takvim Logo

Avrupa ve Asya kıtalarını dördüncü kez birleştirecek Çanakkale 1915 Köprüsü'nün tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam uzunluğu ise 3 bin 860 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak.

Takvim Logo

Ayakları deniz içine inşaat edilecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak. Proje kapsamında Çanakkale 1915 Köprüsü'nün yanı sıra yapılacak 354 kilometrelik otoyolda 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üstgeçit yapılacak.